Letní slevy letos začaly dříve. A jsou mimořádné vysoké, často až 70 procent

Autor: ČTK - 
28. června 2020
07:40

Letní slevy letos kvůli koronavirové krizi začaly podle některých obchodníků o půl měsíce dříve než v předchozích letech. Někde rovnou navázaly na jarní výprodeje. Slevy jsou podle obchodníků vyšší než v předchozích letech. Zboží za výhodnější ceny mohou lidé pořídit především ve velkých městech, závislých na zahraničním cestovním ruchu. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.

Letní slevy v uplynulých letech podle ředitele e-shopu Zoot Milana Poláka většina obchodníků zahajovala koncem června. Letos podle něj někteří obchodníci zboží za nižší ceny nabízejí už od poloviny měsíce. „Zamrzlý cestovní ruch a přísná vládní opatření způsobila to, že mnoho obchodníků má plné sklady, které potřebuje vyprázdnit. Češi se tak mohou těšit na větší výprodeje, než je obvyklé. Nejvíce patrné je to v centru města, které je zvyklé na přísun zahraničních turistů, kteří teď prodejcům chybí,“ vysvětlil.

Zoot spustil slevy až 70 procent. Provozovatelé kamenných obchodů mají navíc podle Poláka velký zájem prodávat přes online tržiště Zootu, aby oslovili více zákazníků. E-shop službu spustil na začátku června.

Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma zahájil letní výprodej v polovině června, což je podle ředitele Freeportu Jana Procházky běžný termín. Obchodníci podle něj ale už při znovuotevření v květnu připravili mimořádné slevové akce. Zboží je podle něj nyní zlevněno až o 70 procent. „Vzhledem ke koronaviru a situaci s ním spojenou prodejci hledí nabídnout zákazníkům ještě atraktivnější ceny než loni. Poprvé v historii Freeportu se do slevové akce zapojil například Tommy Hilfiger,“ řekl.

Ihned po květnovém znovuotevření mnoho obchodníků pražského centra Westfield Chodov zahájilo podle marketingové manažerky centra Petry Valentové slevy. Ty podle ní pokračují i nyní. Centrum se snaží nájemce podpořit a do konce srpna jim nabídlo vybrané reklamní plochy v centru zdarma. Na jejich nabídky upozorňuje na webu i sociálních sítích. „V průběhu léta pak chystáme pro zákazníky našeho centra navíc dárek k nákupu a spouštět budeme i speciální kampaň na podporu klíčových segmentů,“ uvedla.

Z důvodu vládního opatření proti zamezení šíření koronaviru byla od 14. března většina obchodů uzavřena. Prodejny do 2500 metrů čtverečních se mohly otevřít 27. dubna, obchodní centra mohla obnovit provoz 11. května. Podle předsedy českého výboru Asociace nákupních center Jana Kubíčka se návštěvnost center kontinuálně zlepšuje. Někde dosahuje již 90 procent původní hodnoty, řekl ČTK.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud