Lidl chystá změnu chutí: Omezí sůl i cukr. Potraviny budou zdravější

Autor: ČTK, lan - 
14. 5. 2019
18:10

Řetězec Lidl ČR chce u svých privátních značek snížit obsah přidané soli a cukru do roku 2025 o pětinu. Privátní značky tvoří 83 procent sortimentu, uvedl v úterý na tiskové konferenci jednatel firmy Michal Farník.

Ke změnám ve složení výrobků nutí v poslední době obchodníky i potravináře poptávka po zdravějších potravinách. Některé produkty by se tak mohly podle Farníka prodražit, protože cukr je levnější než například ovocná složka jogurtu.

„Budeme to řešit individuálně, nedá se to říct paušálně, že snížím nebo zvýším ceny,“ dodal Michal Farník, jednatel Lidlu.

Zdravější pečivo, polévky i uzeniny

U jogurtů se například firma bude snažit mít maximálně deset gramů přidaných cukrů na 100 gramů produktu. Podle Farníka se nyní prodávají privátní jogurty s 11 gramy cukru na 100 gramů, loni to bylo 12,8 gramu cukru na 100 gramů hmoty.

Například obsah přidaného cukru v nealkoholických výrobcích by měl být v roce 2025 maximálně osm gramů na 100 ml. Přidanou sůl se bude firma snažit snižovat v pečivu, polévkách, uzeninách, hotových jídlech, pizzách nebo ve slaném pečivu.

Výrobci sladkostí, ale i masných výrobků nebo ochucených minerálek se v posledních letech snaží snižovat množství cukru, tuku, nasycených mastných kyselin a soli ve výrobcích.

Pro člověka nejsou tyto sloučeniny nezdravé, pokud se konzumují přiměřeně, naopak jsou pro život nezbytné. Nedostatečný výdej energie a jejich zvýšený příjem však přináší vyšší riziko například kardiovaskulárních chorob.

Diskont Lidl měl loni v Česku 243 prodejen a zaměstnával 6267 lidí. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Kaufland zredukuje cukr a sůl už za dva roky

Kaufland už loni v létě oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 produktů vlastních značek průměrně o pětinu bez užití náhradních látek.

Lidl v ČR vykázal ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland. 

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

bobeszchaloupky ( 14. května 2019 18:59 )

když důchodce lapají levnou cenou zpívají. a ted tomu bude konec. duchodci dostali přidáno tak jim to seberem

Zobrazit celou diskusi
Další videa