Další průšvih na D1: Část dálnice byla uzavřená kvůli špatné kanalizaci

Aktualizováno -
23. 2. 2019
14:55
23. 2. 2019
11:02

Opravu ucpané kanalizace na 98. kilometru dálnice D1 na Vysočině chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uhradit z bankovní garance, kterou dal původní zhotovitel modernizace D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Uvedl to generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Závadu, kvůli které na dálnici vytékala voda a namrzala, se už podařilo provizorně odstranit. Levý jízdní pruh na Prahu byl kvůli opravě uzavřený asi do 14:00. Ve stejnou dobu skončilo i dopravní omezení poblíž 102. kilometru kvůli obnově svodidel a vodorovného dopravního značení. Podle Národního dopravního informačního centra zůstává uzavřený levý jízdní pruh na Brno na asi 97. kilometru. Omezení má skončit v 16:00.

Podle Kroupy se bude nutné ještě na místo opravované kanalizace vrátit a dělat průzkumné práce, které stanoví celkový rozsah poškození. Práce by podle něho měly být vždy o víkendech a v nočních hodinách, kdy je na dálnici menší provoz.

Voda se v nejnižším místě původně opravovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem hromadila na vozovce a namrzala už v pátek večer. Stalo se tam několik nehod, jeden člověk se lehce zranil, směr na Brno byl nakrátko zcela uzavřen.

Únik odpadní vody jsme zvládli, udělali jsme nouzový výhrab ve středním dělícím pásu a vodu posíláme pod most. V žádném případě už ani náznakem, průsakem nebo bočně nevytéká na dálnici,“ řekl k opravám mluvčí ŘSD Jan Rýdl. ŘSD se podle něho o problému s kanalizací, ze které ve středním dělícím pásu vytékala voda, dozvědělo v pátek před 20:00. „Vzhledem k počasí začala voda namrzat. Byly tam nehody, většinou lehčí. Zranění bylo jenom jedno. Chvíli tam ale byla situace poměrně dramatická,“ řekl Rýdl.

Policie potvrdila čtyři nehody a jednoho lehce zraněného člověka. Poškozené bylo i auto zasahujících hasičů, do kterého narazil další vůz.

Modernizaci úseku mezi 90. a 104. kilometrem D1 mělo provést sdružení, které tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Construzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Zakázka zněla na 1,75 miliardy korun. Opravy začaly loni v březnu, práce se nepodařilo dokončit před zimou. V polovině prosince doprava na dálnici ve zúženém úseku několikrát zkolabovala. Blokoval ji nesjízdný povrch i kamiony. ŘSD v prosinci spolupráci se sdružením ukončilo, na chyby zhotovitele upozorňovalo od srpna. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce pak budou pokračovat v létě.

Voda se v nejnižším místě původně opravovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem hromadila na vozovce a namrzala už v pátek večer. Stalo se tam několik nehod, jeden člověk se lehce zranil, směr na Brno byl nakrátko zcela uzavřen. "Únik odpadní vody jsme zvládli, udělali jsme nouzový výhrab ve středním dělícím pásu a vodu posíláme pod most. V žádném případě už ani náznakem, průsakem nebo bočně nevytéká na dálnici," řekl k opravám mluvčí ŘSD Jan Rýdl. ŘSD se podle něho o problému s kanalizací, ze které ve středním dělícím pásu vytékala voda, dozvědělo v pátek před 20:00. "Vzhledem k počasí začala voda namrzat. Byly tam nehody, většinou lehčí. Zranění bylo jenom jedno. Chvíli tam ale byla situace poměrně dramatická," řekl Rýdl.

Policie potvrdila čtyři nehody a jednoho lehce zraněného člověka. Poškozené bylo i auto zasahujících hasičů, do kterého narazil další vůz.

Modernizaci úseku mezi 90. a 104. kilometrem D1 mělo provést sdružení, které tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Construzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Zakázka zněla na 1,75 miliardy korun. Opravy začaly loni v březnu, práce se nepodařilo dokončit před zimou. V polovině prosince doprava na dálnici ve zúženém úseku několikrát zkolabovala. Blokoval ji nesjízdný povrch i kamiony. ŘSD v prosinci spolupráci se sdružením ukončilo, na chyby zhotovitele upozorňovalo od srpna. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce pak budou pokračovat v létě.

Jaroslav Kuera ( 25. února 2019 07:09 )

Česká dálnice je naše vizitka o neschopnosti, diletanstvi a těžkého uplatkarstvi vládní a mocenské garnitury.

tomik007 ( 23. února 2019 15:03 )

TJOK, TJOK, TJOK - kdopak to je ?

raskal ( 23. února 2019 13:54 )

Ministerstvo dopravy v čele se soudruhem Ťuk do hlavy a ŘSD by měli vyhnat k lopatám a poslat je dělat na ten úsek D1. I když věděli, že firmy které neplní harmonogram prací nechali dělat dál a vypověděli je těsně před zimou by si nic jiného nezasloužili. Výmluva, že podle smlouvy to nemohli udělat dřív je ještě větší debilita. Na co tam teda platí takovejch právníků, když nejsou schopni udělat pořádnou smlouvu.

horalysa ( 23. února 2019 13:14 )

V našem Havlistánu dokážeme vybudovat nejdražší nekvalitní dálnici z celé EU. Nikdo jiný nedokáže stavět dráž a šlendriánský dálnice jako ČR. V tom jsme mistři. Aspoň v něčem jsme dobří.

havran2 ( 23. února 2019 12:50 )

Hlavně,že se do těch dálnic stále vráží miliardy a kde nic tu nic ! ! !

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa