Stávka pošty i zaneprázdněné e-shopy: Víme, do kdy objednat dárky
Nejzazší termín, do kdy bude možné v internetových obchodech objednávat vánoční dárky, aby dorazily do Štědrého dne, je pondělí 19. prosince. Doručení do Vánoc při objednání v tento den garantuje devět z deseti českých e-shopů. Vyplývá to z údajů nákupního portálu Heureka.cz.
„Tím, že Štědrý den letos vychází na sobotu, bude v nákupech on-line hrát důležitou roli pondělí 19. prosince. To by zároveň měl být pro všechny, kteří chtějí mít všechny dárky pod stromečkem včas, nejzazší termín nákupu on-line,“ uvedl ředitel zákaznického centra Heureky Jan Kriegel.
S blížícím se Štědrým dnem garance doručení dárku do Vánoc klesá. I když zhruba dvě třetiny e-shopů garantují doručení do svátků i při objednávkách 21. prosince, klesá pro zákazníky počet nabídek zboží s garancí včasného doručení. „Možnost objednávat i po tomto datu budou mít zákazníci stále – nabídka se však bude každým dnem snižovat a riziko případných komplikací s doručením naopak zvyšovat,“ dodal Kriegel.
E-shop Mall.cz v případě dodání zboží na adresu zákazníka garantuje doručení do Vánoc při objednání do 17. prosince. Pro osobní odběry na pražských pobočkách platí termín 23. prosince do 13:00, v případě osobního odběru na mimopražských pobočkách garantuje doručení při objednání zboží do 22. prosince do 21:00.
„Rychlost doručení ovlivňuje nejen zvolený způsob dopravy, ale také platby. Opozdilcům proto doporučujeme zvolit osobní vyzvednutí zboží na některé z našich prodejen a on-line platbu kartou,“ uvedl ředitel logistiky Alza.cz Rudolf Žůrek.
Česká pošta zákazníkům garantuje dodání balíku do Štědrého dne, pokud jej podají nejpozději v úterý 20. prosince. Tři menší odborové svazy pošty ale uvedly, že vyhlašují na 19. prosince dvouhodinovou výstražnou stávku. V období, kdy jsou všichni přepravci více než stoprocentně vytížení, je citelná absence každého zaměstnance, natož pak v případě stávky stovek pracovníků.
Také 19. prosince nám Česká pošta nedoručí zásilky.https://t.co/jQx8xoVIBv
— KTweetuje (@KTweetuje) 12. prosince 2016
Předvánoční období je pro doručovatelské firmy nejsilnější částí roku. Objem doručovaných zásilek bývá nejvyšší zhruba týden před Štědrým dnem. Například PPL očekává před Vánoci růst objemu zásilek až o 100 procent.
No konečně,že se odhodlali.Vedení hrabe a ti dole to odnášejí.Jen tak dál a ne jen pošťáci.Nenechte se vykořisťovat a jděte do toho.