Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Černý pátek je tu a Češi sklízejí slevy. E-shopy: Mizí mobily, konzole i hračky

Autor: ula - 
24. listopadu 2016
15:30

Černý pátek je dnem, který láká i Čechy na výrazné slevy. Obchodníci je tentokrát protáhli na celý týden, tedy od pondělí do neděle. A e-shopy už teď hlásí, že některé zlevněné zboží mizí během pár minut. Češi podle údajů prodejců kupují hlavně elektroniku, mobily, herní konzole i hračky.

Mall.cz má podle PR manažera Jana Řezáče ve slevové kampani přes 165 druhů zboží napříč všemi kategoriemi. „Celkem odhadujeme, že prodáme přes 40 tisíc kusů zboží,“ řekl Blesk.cz Řezáč. „Zájem je o elektroniku, mobilní telefony a potřeby pro domácnost, zároveň jsou v oblibě hračky, sportovní vybavení a oblečení,“ doplňuje Řezáč.

Black Friday v Česku funguje velmi krátce, podle mluvčího Mall.cz je to úspěšná kampaň, kdy e-shop eviduje nárůst zájmu o desítky procent. Největší nápor ale očekává Mall.cz právě zítra. „To zákazníkům odkryjeme největší nabídku slev s 90 produkty. Po celou dobu kampaně bude u každého druhu zboží ukazatel, kolik kusů do konce prodeje zbývá.“ slibuje Řezáč. 

Zboží vyprodané za pár minut

„Úspěch Black Friday vyhodnotíme až po jeho skončení, ale už nyní můžeme říci, že prodeje vylétly doslova raketově a některé položky z nabídky byly vyprodané v řádu minut,“ uvedl Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz

Nejvíce se v Alze prodávají herní konzole, mobilní telefony a domácí spotřebiče. Výprodej potrvá až do neděle, stejně jako u dalších e-shopů.

Tržby e-shopu Kasa vzrostly podle ředitelky komunikace Andrey Čižmárové o 60 procent ve srovnání s obdobím minulého roku. Zvýšila se i průměrná částka, kterou jsou Češi ochotní zaplatit za jeden nákup. „Kasa kvůli zvýšenému zájmu zákazníků navyšuje personální kapacity skladů o 30 %, expedováno je až tři tisíce objednávek denně,“ uvedla Čižmářová.

Podle Kasy mají zákazníci zájem o sušičky nebo kávovary, hitem jsou ale herní konzole. Zákazníci mohou ve slevách nakupovat do neděle.

Tržby stoupají i kamenným prodejnám

Tržby stoupají nejen e-shopům. „Během prvních dnů, co Euronics akci Black Friday avizuje, se na e-shopu zvýšila návštěvnost o 60 procent a úroveň tržeb dosáhla 50procentního růstu ve srovnání se stejnými dny v předchozím týdnu. Na kamenných prodejnách jsme zaznamenali 30% nárůst oproti minulému týdnu,“ uvedla Lenka Mastešová, mluvčí Euronics.

Stejně jako u konkurence nejvíce „frčí“ herní konzole, mobilní telefony a také televize, kuchyňské roboty. Všichni prodejci ale očekávají, že největší obchodní šílenství proběhne zítra, právě na Černý pátek.

Fronty i rvačky. Tak vypadá Černý pátek v zahraničí. Podívejte se:

Zobrazit celou diskusi