Slibovali slevu, ale cenu nesnížili: ČOI rozdala obchodníkům pokuty

Falešné slevy v obchodech. Někteří zákazníci opět naletěli.  (Autor: Profimedia)
Autor: ČTK, ula - 
18. března 2016
18:22

Slevy jsou pro obchodníky jen pouhým marketingovým lákadlem, jak zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Ta za nedostatky ve výprodejích rozdala pokuty za 13 milionů korun. Kontrolovaní obchodníci velmi často své zboží ani nezlevnili a uváděli ceny před slevou, nikoliv po slevě.

Za porušení předpisů během výprodejů dostali loni obchodníci od České obchodní inspekce (ČOI) 1409 pokut ve výši 13,3 milionu Kč. Nedostatky zjistili inspektoři ve 43 procentech z 4500 prodejen nabízejících zlevněné výrobky nebo služby. Inspekce také zakázala prodej 15.407 kusů výrobků za téměř dva miliony korun. ČOI to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Porovnávejte nabídky

Slevové akce jsou v Česku celoročním lákadlem, na něž velká část spotřebitelů stále slyší. „Málokdy si však ověřují, zda avizované slevy nejsou pouze fiktivní, anebo zda propagovaná ‚akční cena‘ není v sousedním obchodě zcela běžná,“ uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný. Podle něj by lidé měli více zvažovat, jestli je sleva nabízeného zboží nebo služby skutečně výhodná, a porovnávat nabídky jiných prodejců.

Neexistující slevy

Nejčastěji prodejci porušovali povinnost informovat spotřebitele řádně o ceně nabízených výrobků nebo služeb, šlo o 876 zjištěných případů. Ceny byly uváděny před slevou, nikoli po slevě.

Porušení informačních povinností o vlastnostech výrobků nebo charakteru služeb a možných rizicích zjistila ČOI v 596 případech. Zásady poctivosti při prodeji porušili obchodníci v 495 případech.

Ve srovnání s rokem 2014 vzrostl počet nedostatků o 3 %. ČOI hodlá kontrolovat obchodníky a jejich slevové nabídky i v tomto roce.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud