Za tři pozdní obědy a pití zaplatili 11 tisíc! Servírka účtovala útratu v librách

Dobře si ve třech pochutnali. S čím ale nepočítali, bylo to, že jim obsluha naúčtuje místo 340 korun rovných 340 britských liber! Pochutnání vyšlo trojici na více než 11 tisíc korun. Problém byl v nastavení terminálu platební karty.
Michal Pospěch (27) pozval partnerku s dítětem do vyhlášeného ostravského podniku. A opravdu si tam rodinka pochutnala. „Pachuť přišla až při následné kontrole účtu. Zjistil jsem, že mi servírka nastavila na terminálu platbu v librách,“ nestačí se divit.
Majitel karty udělal zásadní chybu. Platbu terminálu potvrdil teprve ve chvíli, kdy schvaloval projedenou a propitou částku. „Částka souhlasila. Nenapadlo by mě kontrolovat, v jaké měně mi konzumaci kasírka účtovala,“ pokračuje Michal.
Když se později podíval na bankovní účet, nestačil se divit: místo 340 korun zaplatil za tři obědy 340 liber, tedy přes 11 tisíc! „Z účtu měl odejít nájem, platba samozřejmě neodešla, peníze chyběly. Měli jsme s tím problémy,“ pokyvuje.
Vrátili peníze
Ostravská restaurace se k problému postavila čelem. Stržené peníze Michalovi na účet vrátila. A hned po třech dnech. „Velice mne mrzí, že se něco takového stalo. Servírka byla mladá a byla ve zkušební době,“ potvrzuje jednatel Petr Konečný.
Za pomýlení při účtování vyhodili čerstvě vyučenou servírku z práce. „Věřím, že udělají všechno pro to, aby se situace neopakovala. Servírka přece musela při vyúčtování zjistit, že jí přebývá téměř 11 tisíc?“ ptá se Michal. „Jen jsem chtěl tímto varovat, aby si zákazníci dávali při platbách kartou na terminálech větší pozor,“ dodává profesí programátor.
Jak se to mohlo stát?
Terminál restaurace nabízel možnost platby ve třech měnách. V korunách, eurech a librách. Servírka se „uklikla“ a účtovala namísto korun libry. To se může stát každému platícímu, který si nezkontroluje měnu při potvrzování platby na terminálu.
Jaké jsou možnosti reklamace
Banky mají na vyřízení podobné reklamace 90 dnů. Zástupci bank se dušují, že je podobný „omyl“ spíš výjimkou. Klienti by si podle mluvčí ČSOB Pavly Hávové měli platby hlídat: „Daná měna je spolu s částkou vždy zobrazena na displeji terminálu a tu klient vždy musí potvrdit zadáním PIN.“
Šlo o ojedinělé pochybení
„Dnes již bývalá servírka nedovedla zdůvodnit, jak k takové chybě došlo. Bohužel, stalo se. Ujišťuji, že nešlo o záměr a ani o systém, jak okrádat lidi,“ řekl Petr Konečný, jednatel společnosti, které restaurace v Ostravě patří.
Chytrej si to ohlídá, případně jako já se nenechá žádnou technikou okrást o pocit placení hotově včetně pěkného dýška, když si to personál zaslouží, hlupák se stejně nepoučí.