Oplakané tisíce získala zpět: Blesk opět pomohl cestovatelce od storno poplatku
Po zveřejnění článku o Patrikovi (23), kterému Blesk.cz pomohl získat zpět 4500 korun za zájezd, který zrušil, se na redakci obrátila i paní Renata Bednářová (48) se stejným příběhem. I ona stornovala zájezd, který cestovka nakonec sama „odpískala“. O návratu rezervačního poplatku se s ní ale nikdo nechtěl bavit. Na CK Exim Tours se tak obrátil také Blesk.cz. Do několika hodin paní Bednářová dostala voucher na 100% slevu na jakýkoliv zájezd ve výši storno poplatku 6000 korun.
„V září jsem si zakoupila zájezd do Egypta z Brna a po útoku v hotelu jsem zájezd stornovala,“ začíná své vyprávění paní Renata. „Nedali mi jiné podmínky než zaplatit storno poplatek 6000 korun, ale báli jsme se, tak jsme to obětovali,“ řekla. Později se dozvěděla, že její osmidenní dovolenou cestovka stejně zrušila. Poté, co si přečetla článek o Patrikovi, kterému cestovka v obdobném případu peníze vrátila, rozhodla se věc řešit.
„Využila jsem toho, co jsem se díky vám dozvěděla, a na cestovní kancelář jsem se obrátila také,“ pokračuje. Jenže cestovka se k vracení peněz v jejím případě neměla. „Prý to nepřipadalo v úvahu,“ řekla paní Bednářová.
Obrátila se tak na redakci Blesk.cz, která opět oslovila cestovní kancelář. „Všeobecné obchodní podmínky stanoví, za jakých podmínek může klient stornovat. To storno se pohybuje v závislosti na tom, jak těsně je před odletem. Mimoto si většina našich klientů kupuje zájezdy s pojištěním, kde součástí pojištěný léčebných výloh je pojištění storno poplatků,“ uvedl marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma.
Cestovka: Zájezd jsme nerušili
Všeobecné obchodní podmínky skutečně stanovují, že pakliže klient zájezd stornuje, musí zaplatit určitý poplatek. Už ale neuvádí, že v případě úplného zrušení zájezdu se obvykle vrací plná částka i těm, kdo zájezd stornovali.
A to byl údajně případ i paní Renaty. „Nejenom že se neletělo z Brna, jak bylo původně plánováno, ale navíc se i zrušil 8denní zájezd, na který jsme původně měli jet,“ řekla Bednářová. A na stránkách kanceláře skutečně žádný 8denní zájezd v původním termínu není. Podle marketingového ředitele se ale zájezd nezrušil. „Zájezd se tedy konal, a to ve stejném termínu, s tím, že letiště odletu byla pouze Praha,“ řekl Zíma.
Jen pár hodin poté, co na případ Blesk.cz upozornil, ale paní Renata dostala nečekaný e-mail. A to i přesto, že kancelář tvrdí, že zájezd nezrušila. „Díky vám mi dnes přišla od cestovky tato odpověď: ‚Přijměte, prosím, a to nad rámec našich povinností, slevový kód na 100 % Vámi uhrazených stornopoplatků, který můžete využít na jakýkoliv jiný zájezd‘,“ napsala paní Renata do redakce. Ještě jednou, prý naposledy, tak služby cestovní kanceláře využije, aby o slevu nepřišla.