Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Zrušil dovolenou, cestovka mu strhla 4,5 tisíce. Díky Blesku je dostal zpět

Autor: tmp - 
13. dubna 2016
05:31

Patrik koupil dovolenou v Egyptě už před několika měsíci. Jelikož se ale rozešel s přítelkyní, se kterou tam měl jet, zájezd zrušil. Cestovní agentura Invia mu podle pravidel nevrátila z bezmála pětitisícového rezervačního poplatku ani korunu. Po pár dnech ovšem pořadatel – Exim tours – stejně celou cestu odpískal. A rozhodl se zájemcům zaslat zpět plnou cenu zájezdu. Patrik ale neviděl ani korunu. Obrátil se tak na redakci Blesk.cz, která mu platbu pomohla získat zpátky.

Patrik (23) miluje cestování a jako každý rok i letos chtěl jet společně s přítelkyní do Egypta. „Měla s námi jet ještě její sestra, ve druhé skupině pak měla jet moje rodina,“ vysvětlil.

Zaplatil rezervační poplatek, jenže pak přišel rozchod a Patrik musel cestu stornovat. „Nic mi nevrátili a za pár dní jsem se dozvěděl, že byl zájezd stejně cestovkou zrušen,“ řekl Blesk.cz. Jelikož jeho rodina účast na rozdíl od něj neodřekla, dostala plnou částku zpět, Patrik měl ale smůlu. „Když jsem na Invii zavolal, řekli mi, že mi stronopoplatek vrátit nemohou,“ řekl. Patrik tak přišel o rovných 4500 korun. „Není to fér, kdybych to nerušil, o nic bych nepřišel,“ dodal. Jenže pak se situace o sto procent obrátila.

Invia: Jsme jen zprostředkovatelé

Cestovní agentura Invia se nejdříve vzdala jakékoliv odpovědnosti. „Cestovní agentura Invia je v tomto vztahu zprostředkovatelem, vše se řídí dle obchodních podmínek vybrané CK, v tomto případě CK Exim,“ řekl Blesk.cz marketingový manažer Michal Tůma.

My jako zprostředkovatel neurčujeme výší stornopoplatků ani zda se zájezd pojede, či nikoliv,“ vysvětlil. Podle něj cestovní kancelář zaslala Invii fakturu s poplatkem 4500 korun, což bylo přesně tolik, kolik Patrik zaplatil. „O tom, že CK o pár dní později zájezd sama zrušila a všem klientům peníze vraceli, jsme se dozvěděli až od klienta,“ dodal Tůma.

Poté co se o případ začal zajímat Blesk.cz, ale agentura začala vyvíjet snahu. „My se aktuálně snažíme vyjednat pro našeho klienta v CK Exim výjimku, ale jedná se o nestandardní postup a výsledek nemohu garantovat,“ řekl Tůma v pondělí.

Blesk.cz také zajímalo, co se stalo s poplatkem 4500 korun, který logicky nepůjde na úhradu dopravy, hotelu či dalších nákladů spojených se zájezdem, který se nekoná. „Jsou (peníze) v CK Exim a jedná se o stornopoplatek. Invia nemá se situací nic společného a nemohla ji ovlivnit, aktuálně se snažíme klientovi pomoci,“ dušoval se manažer.

Exim: Peníze jsme agentuře vrátili

Redakce se tak obrátila ještě na CK Exim, která zájezd zrušila. Její informace si přímo protiřečily s tím, co říkala agentura. „Nic nevyjednáváme, ty podmínky jsou stejné pro všechny. Rozhodli jsme se vrátit peníze všem klientům za zrušený let,“ řekl Blesk.cz marketingový ředitel Stanislav Zíma.

Na otázku, zda kancelář vracela peníze i klientům, kteří zájezd ještě před zrušením stornovali, odpověděl ředitel: „Všem, bez výjimky.“ Ten také blíže popsal roli zprostředkovatele – cestovní agentury Invia. „Tam je vztah provizní prodejce – klient, my všem jejich prostředky vracíme, v případě, že to bylo přes tohoto provizního prodejce, vracíme je prodejci, protože nám to zaplatil,“ řekl Zíma. 

Na podnět Blesk.cz tak cestovní agentura kontaktovala cestovní kancelář a věc začala aktivně řešit. Po necelých 24 hodinách dostal Patrik nečekaný telefonát. „Teď mi volali z Invie, že mi vrátí celý poplatek,“ radoval se. 

Cestovní agentura Invia pak zaslala redakci e-mailovou komunikaci s cestovní kanceláří, ze které vyplývá, že až poté, co se o případ začal zajímat Blesk.cz, cestovní kancelář Exim agenturu informovala o vrácení peněz. Je otázka, zda by se Patrik dozvěděl o plošném vracení poplatků i bez redakce Blesk.cz.

Tento případ nakonec dopadl dobře, ale vyplývá z něj, že se vyplatí zajímat se i o zájezd, který nakonec zrušíte. Nikdy nevíte, o jakých podmínkách cestovní kancelář nakonec rozhodne. 

Vše, co chcete vědět o stornu zájezdu >>>

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi