Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Doktoři bojují o nohy mladého strojvůdce Martina. Kamarádi pomáhají sbírkou

Autor: Jaroslav Šimáček - 
18. září 2015
05:45

Dopadlo to bohužel dost podobně jako při nehodě ve Studénce. Strojvedoucí Martin S. (28) utrpěl devastující zranění dolních končetin a stále není jasné, zda se lékařům podaří nakonec jeho nohy zachránit. Sbírku na pomoc pro Martina, kterému vjel na přejezd tentokrát náklaďák se štěrkem, zorganizovali kolegové a kamarádi od dráhy.

K další srážce osobního vlaku s kamionem došlo ve Šluknově 7. září. Nejtěžší poranění utrpěl strojvedoucí, který byl stejně jako ve Studénce tak říkajíc první na ráně. Záchranná služba ho letecky transportovala do ústecké nemocnice. Ztratil velké množství krve, lékaři se navíc pustili do boje o jeho nohy.

„Bohužel se nic moc nového neděje. Doktoři stále bojují o to, aby měl obě dvě končetiny. Leží pořád v Ústí na jipce. Psychicky je na tom lépe, komunikuje s rodinou, ale co se týká jeho dolních končetin, to se stále neví a bohužel podle doktorů jsou náznaky, že se to nebude vědět třeba ani za rok, rok a půl,“ upozornil Blesk.cz Martinův kamarád a kolega z práce Jaroslav Kanich na to, že i případná rehabilitace bude v případě tohoto mladého strojvedoucího dlouhodobou záležitostí.

Sbírka pro mladého strojvedoucího: Pomoc bude potřebovat

I když jsou prognózy nejasné, blízcí, kamarádi a kolegové Martina samozřejmě doufají, že se nohy podaří zachránit. Nechtěli však jen nečinně přihlížet dalšímu nemocničnímu dramatu poté, co ve špitále skončil strojvedoucí od Studénky Jan Černý (ten bohužel o nohu při nehodě přišel).

A tak se rozhodli zřídit na pomoc Martinovi účet. Měl by mu usnadnit rehabilitaci i krušný návrat do reality. „Transparentní účet byl zřízen u České spořitelny, č.ú. 288 948 3033/0800. Od 25. 9. 2015 budou zveřejňovány veškeré transakce na tomto účtu,“ upozornil Kanich.

Sbírka se přitom po tragédii ve Studénce rozeběhla i ve prospěch strojvedoucího Jana Černého. Lidé projevili velkou solidaritu, k 15. 9. bylo na kontě 3 434 221 korun! Nápad zřídit účet vznikl v Martinově odborové organizaci OSŽ (Odborového sdružení železničářů) Ústí nad Labem. „V tuto chvíli Martin stále leží v nemocnici a je po dlouhé operaci. Proto se touto cestou obracím na všechny železničáře i veřejnost s prosbou o finanční příspěvek na tento účet. Martin bude naši pomoc moc potřebovat,“ řekl Děčínskému deníku předseda sdružení Petr Doležal.

Kamarád Martina: Exemplární trest pro řidiče!

Po nehodě ve Studénce jde přitom nyní v případě Šluknova v krátké době o další obzvlášť závažné zranění strojvedoucího poté, co mu na koleje vjel podle všeho neukázněný řidič. „Myslím si, že by řidiči měli být exemplárně potrestaní. Někdo volá po tom, že jsou přejezdy málo zabezpečené. Ale tento přejezd fungoval. Fungoval v 99 případech, co já znám,“ sdělil Blesk.cz Martinův kamarád. 

„Takže exemplárně potrestat řidiče, aby si řidiči takto nezkracovali konkrétně přes tento přejezd cestu kvůli tomu, že tam byl nějaký semafor a že chtěl stihnout zelenou, aby nemusel čekat na semaforu kvůli objízdné trase. Jiné řešení prostě nevidím. Bohužel je to během půlroku nějaký třetí, možná čtvrtý případ, co já vím,“ dodal Jaroslav Kanich.

Vyšetřování nehody ve Šluknově stále pokračuje, závěry ještě k dispozici nejsou. „Zatím je na závěry brzy, stále platí informace, které jsme říkali – podařilo se ze záznamového zařízení přejezdu určit, že přejezd byl v činnosti, ale další novinky nejsou,“ řekl Blesk.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

dfghjk ( 18. září 2015 10:29 )

Můj kámoš strojvůdce vždycky říkal: pokud vidím, že srážka je nevyhnutelná, zapnu brzdu a utíkám dozadu do vlaku. To už se dnes nesmí, nebo nemůže?

vihor ( 18. září 2015 08:46 )

Dle vyjádření ministra dopravy Ťoka po nehodě ve Studénce jsou k dispozici detektory přítomnosti objektů na přejezdu, které by mohly nehodám zabránit automatickým zastavením vlaku, ale nikoho ze Správy železniční dopravní cesty dosud nenapadlo je na přejezdy namontovat!!! Prý takovou situaci s uvíznutým autem na přejezdu nikdo nepředpokládá!!! Proč asi? Protože stavební lobby chce stavět železniční nadjezdy a namontováním těch detektorů by přišli o argument, proč je stavět a tím samozřejmě o potenciální ohromný výdělek. Takže radši budou na železnicích dál mrzačit strojvedoucí, cestující, ničit vlaky a okolí, jenom aby si udrželi naději na stavbu těch nadjezdů. Takhle se dělá politika v Česku...

noza ( 18. září 2015 08:45 )

Veškerou léčbu a vysoké odškodnění by měl platit řidič kamionu. Také by měli řidičům, kteří úmyslně vjedou na přejezd, když tam nemají co dělat, zvýšit tresty (tedy, pokud přežijí). Je možné, že někdo vjede na přejezd schválně, aby zavinil nehodu a zabil nebo zmrzačil nevinné lidi. Jinak nechápu, proč se dělají sbírky na různě postižené lidi a miliardy ze stát. rozpočtu se vyhazují za projekty, které jsou pro naši vlast zbytečné a pro budoucí generace nebezpečné.

stanislavpolacek ( 18. září 2015 08:23 )

Vyprávěj volovi o pátku když jde ve čtvrtek na porážku.

587587 ( 18. září 2015 08:14 )

Na strojvůdce sbírka, na invazi kobylek miliardy.

Zobrazit celou diskusi