Dva mrtví, umělý spánek, amputace, natržené orgány. Smutná bilance neštěstí ve Studénce

22. 7. 2015
21:02

Při vlakovém neštěstí ve Studénce zemřeli dva muži ve věku 39 a 49 let, stav dalších zraněných je nadále kritický. Ředitel ostravské nemocnice, kterou navštívili i premiér Sobotka a ministr zdravotnictví Němeček, prozradil rozsah zranění, jaká hospitalizovaní utrpěli kvůli děsivé srážce pendolina s kamionem, který vjel na červenou na koleje a zůstal tam stát.

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes v doprovodu ministra zdravotnictví Svatopluka Němečka (ČSSD) navštívil po výjezdním zasedání vlády Fakultní nemocnici Ostrava, která se stará o pět pacientů po dnešní srážce Pendolina s kamionem ve Studénce na Novojičínsku. Oba shodně uvedli, že pacientům je věnována nejlepší možná péče.

Při nehodě zemřeli dva muži ve věku 39 a 49 let, dalších 18 lidí bylo zraněno. "Jsem velmi rád, že systém zdravotní péče zafungoval velmi dobře, velmi urgentně. Jsem rád, že fakultní nemocnice velmi pružně vyčlenila lůžka pro tyto pacienty. Přijel jsem se ujistit, jestli se jim dostává veškeré dostupné zdravotní péče. Jsem rád, že ta péče a pozornost je tady ve fakultní nemocnici na velmi vysoké úrovni," uvedl Sobotka.

Podle Němečka je podstatné, že se pro pacienty dělá maximum. A je jim poskytována špičková péče. "Stav těch pacientů je samozřejmě vážný, nicméně lékaři a zdravotní personál pro ně udělal všechno, co udělat mohl. Zbývá doufat, že se jejich stav bude zlepšovat," řekl Němeček.

Ředitel nemocnice David Feltl upřesnil, že z pěti hospitalizovaných je jeden se zlomeninou v nemocnici spíše na pozorování. "Čtyři pacienti jsou ve vážném stavu, z toho dva v kritickém. Jsou to ve třech případech takzvaná polytraumata čili mnohoorgánová postižení - zhmoždění mozku, plic, krvácení do dutiny břišní, natržení různých orgánů, takže velmi závažná poranění, včetně amputací končetin," uvedl Felt.

Šéf ostravské nemocnice podotkl, že čtvrtý vážně zraněný pacient má komplikovanou zlomeninu, ale v jeho případě jsou lékaři optimističtí. Dva pacienti s nejtěžšími poraněními byli operováni, jsou v umělém spánku. "Proběhlo tam zajištění základních životních funkcí a další výkony," řekl Feltl.

Také podle něj je pacientům zajištěna nejlepší péče, jsou neustále monitorováni, ale jak to dopadne, není jist. „Jsou monitorováni 24 hodin denně, jsou v umělém spánku, mají nejlepší dostupnou péči, nicméně jejich prognóza je krajně nejistá,“ uvedl Feltl. Nemocnice je pro případ potřeby připravena poskytnout psychologickou pomoc i příbuzným hospitalizovaných.

Nehoda se stala před 08:00. Padesátiletý řidič náklaďáku na přejezd vjel v okamžiku, kdy už svítila červená světla. Závory jej na přejezdu uvěznily. Šofér je neprorazil a s vozem zůstal v kolejišti až do nárazu. Po něm na místě zůstala jen kabina kamionu. Vše ostatní vlak rozmetal či tlačil před sebou. Až po srážce řidič z kabiny vystoupil. Jeho počínání zaznamenaly kamery mapující provoz na přejezdu. Řidič může být obviněn z obecného ohrožení, hrozí mu až desetiletý trest.

dfghjk ( 23. července 2015 12:48 )

To by bylo ještě horší, lidi by hřešili na to, že po spuštění závor je dost času na projetí.

dfghjk ( 23. července 2015 12:44 )

Nehody jako tato jsou naprosto nevyhnutelná daň současnému životnímu tempu. A bude jich přibývat protože rizikové faktory rostou. Zvyšují se rychlosti, časový stres, hustota dopravy atd. atd. Jenže člověk, který to řídí má k dokonalosti daleko. Jednou jsem měl na kole tzv. držkopád kvůli tech. závadě při směšné rychlosti asi 10km/hod. Hnusný zážitek. Od té doby nevěřícně kroutím hlavou, když vidím motorkáře, řítícího se šílenou rychlostí. To je přímo proti přírodě, na něco takového člověk není fakt stavěný. Jen omezenec se může ptát, jak je možné, že k takovým nehodám dochází a co musíme udělat, aby se jim zabránilo. Na to existuje jen jediná odpovědˇ, ale blbá: hlavně si na to zvyknout. Určitě se o tom přesvědčí i ten, co půjde pozůstalým po obětech oznámit, co se jejich blízkým stalo.

jardavozembouch ( 23. července 2015 07:50 )

i kdyby se zavory spoustely o pulhodinu driv, tak se stejne najde nejaky pip, ktery to riskne. prad tim kamionem na cervenou projela dve auta, takze zavory byly spusteny vcas. lidi jsou proste tupouni. chapu, ze kamionaci jsou tlaceni, ale to kazdy a kor v tomto vedru. nikde zminka o zaznamu na tachografu...

barbatus ( 23. července 2015 05:47 )

Žádné "závory spouštět dřív". Ve Studénce jdou závory dolů dostatečně dlouho před průjezdem vlaku, čekává se tam dost dlouho. Je mi líto nejen zraněných, ale i řidiče - pokud má alespoň trochu svědomí, musí být na mašli.

eremita ( 22. července 2015 23:27 )

Slova k tak zbytečně zmarněným životům nestačí. Jen malou poznámku - červená pro bezohledné tupce neznamená stop, chce to přitvrdit a závory spouštět dřív. Jinak budou trpět nevinní a bezohlední spěchající "vrazi" křepce vybíhat z kabin zachránit sami sebe. Kolik takových blbů dnes přejíždělo na červený signál? I když bude řidič kamionů potrestán, vlastně se bude mít fajn. V teple pojídat kvalitní stravu, zacvičí si, svědomí neuteče. Pokud nějaké mé, jestli je splachovací, za pár let vzorného chování je zpět. Jen mrtví neobživnou a strojvůdci nedorostou nové končetiny....

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa