Svěděk o nehodě ve Studénce: Jely s námi i maminky. Děti brečely, všude byla krev

Autor: ryc, simao - 
22. července 2015
19:40

Seděl v pendolinu, lidé kolem něj podřimovali. Všiml si i několika maminek s dětmi. Když vtom došlo k nečekanému brzdění a nárazu. Co se to stalo?! Moderátor Merenda cítil kouř, brzy slyšel dětský pláč. Lidé se báli, že se nedostanou ven z vlaku, který havaroval ve Studénce na Novojičínsku. Pendolino tam narazilo v rychlosti 160 km/h do polského kamionu, který vjel na přejezd, když neměl...

V pendolinu, které u Studénky havarovalo, cestoval i moderátor Hitrádia Orion Michal Merenda (36). Seděl v pátém voze a ze srážky naštěstí vyvázl bez zranění. Na vlastní oči ale viděl, že lidé v přední části tolik štěstí neměli.

Blesk.cz: Jak jste vnímal náraz?

„Byl to šok. Brzo ráno, lidé podřimovali… Najednou prudké brzdění, hodilo to s námi dopředu, pak přišla strašná rána.“

Blesk.cz: Co cestující dělali?

„Vypukla panika. Cestovaly s námi i maminky s rodinami. Děti se rozbrečely, lidé vstávali a chtěli vystupovat, i když vlak ještě jel. Cítili jsme kouř a báli se, jestli se vůbec dostaneme ven. Uklidnily nás až stevardky, které se chovaly profesionálně. Řekly, že se musíme posadit, dokud vlak nezastaví. Teprve potom otevřely dveře a pomohly nám vystoupit.“

Blesk.cz: Uvědomoval jste si, k jak vážné nehodě došlo?

„Nejprve úplně ne. Říkal jsem si, že by to mohla být i nějaká porucha. Ale potom jsem uviděl první vagon. Byla to hrůza, trosky. Pak vynášeli ven raněné, všude byla krev…“

Ve vlaku seděl i pan Vít Roubal (38) z Frýdku-Místku. Pro server iDNES.cz přiznal, že když ráno nastupoval v Ostravě, váhal mezi posledním a prvním vagonem vlaku. „Naštěstí jsem nyní zvolil poslední vagon. Jinak bychom spolu nemluvili,“ řekl procítěně pan Roubal. Podle něj vlakem cestovalo také hodně starších lidí, kteří měli prý namířeno do Františkových Lázní, kam ale pendolino nikdy nedojelo.

Zrovna v místě, kde vlak jel téměř plnou rychlostí, došlo ke srážce. „Najednou jsme cítili takový tupý náraz. Nebyl silný, ale všechny překvapil,“ líčil pro iDNES.cz Roubal, který byl na cestě na obchodní jednání. Následoval výbuch, který pan Roubal popsal těmito slovy: „Taková ohnivá koule. Pak byla tma a asi patnáct sekund naprostého ticha.“ Vzápětí vypukla panika.

Výbuch jako Hirošima

Paní Iveta ve vlaku nebyla, zrovna však ve Studénce projížděla kolem nádraží. Uviděla dým a uslyšela velkou ránu. "Vypadalo to jako, když bouchne Hirošima a Nagasaki. Musela jsem odstavit auto a šla se podívat, co se stalo. Slyšela jsem pouze křik lidí," vyprávěla paní Iveta ve zprávách FTV Prima. "Spousta lidí jen volala o pomoc a nějaký pán se ptal, co se stalo, zda volali sanitky," dodala. Ty nakonec do ostravské nemocnice odvezli zraněné. Při nehodě zemřeli dva muži ve věku 39 a 49 let. Těžké zranění utrpěl i strojvedoucí, který s takto rozjetou vlakovou soupravou nemohl již nic dělat...

mak ( 23. července 2015 15:53 )

 Co takhle shoda podmětu s přísudkem? "Spousta lidí jen volala o pomoc a nějaký pán se ptal, co se stalo, zda volali sanitky," dodala. Ty nakonec do ostravské nemocnice odvezli zraněné." Ještě to tam máte "ty (sanitky)" a k tomu "odvezli". Může to prosím psát někdo gramotný? Nezaměstnaných gramotných lidí je dost, tak prosím vyměňte redaktora, nebo si aspoň zaplaťte korektora. Je to strašný.

hidrantt ( 23. července 2015 13:08 )

A co tatínci,bábičky a dědoušci.Snad ten vlak je kuuuuurva pro lidi ,tak co sem seeeerete takový pičččoviny.

evita5555 ( 23. července 2015 12:35 )

Postup je taký, že najskôr blikajú červené svetlá, dosť dlho na to, aby sa z koľajníc pratali autá a nové autá už na prechod nechodili. Potom idú dolu závory a za pár sekúnd prefrčí vlak. Takže od momentu začiatku blikania červených svetiel do momentu prejazdu vlaku uplynie 35 - 45 - minúta, čo je dosť. Ako vidno, aj malý dopravný priestupok dokáže spôsobiť katastrófu. Ja by som toho blba zavrela na minimálne 10 rokov a viac by za volant nesadol.

hofihofi ( 22. července 2015 21:27 )

oprava - nevydelali

hofihofi ( 22. července 2015 21:23 )

Tys nikdy nejezdil nakladakem, proto zvanis, firmy primo nuti sofery k k tomuhle, dostavaji za tunokilometry a bez rizika by si nevidelali.

Zobrazit celou diskusi