Zkáza letu 4U9525: Našli druhou černou skříňku!
První odhalila, co se dělo v kokpitu, druhá má ukázat technické údaje o letu. Vyšetřovatelé havárie letadla společnosti Germanwings, který se zřítil ve Francii, konečně našli jeho druhou černou skříňku.
Nález černých skříněk byl pro vyšetřovatele, kteří pracují na místě dopadu, jedním z hlavních úkolů. Zatímco první našli už krátce po tragédii, druhou jsem podařilo objevit až nyní.
Zařízení by mělo potvrdit například to, zda kopilot Andreas Lubitz skutečně záměrně zamkl dveře kokpitu tak, že se do nich jeho kolega neměl šanci dostat. Záznam, který už je v rukou expertů, by měl také vyloučit technickou závadu na stroji.
Prokurátor oznámil, že na místě pádu stroje se 150 lidmi na palubě se už našly vzorky DNA stejného počtu osob. Nyní se porovnají s těmi vzorky, které poskytly rodiny obětí.
Identifikace všech obětí potrvá odborníkům tři až pět týdnů, řekl na tiskové konferenci v Marseille na jihu Francie prokurátor. Upřesnil, že se našlo a zkoumá 2854 lidských pozůstatků.
Nalezená skříňka podle prokurátora obsahuje kolem 500 parametrů, například rychlost letounu, výšku letu či chod motoru.
Krátce po neštěstí 24. března se už našel zvukový záznamník. Ten zaznamenává konverzaci mezi piloty, s leteckými dispečery i veškeré další zvuky v kabině. Analýza první skříňky ukázala na to, že pád letounu typu A320 společnosti Germanwings zřejmě způsobil druhý pilot. Nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu. Následné vyšetřování ukázalo na pravděpodobné psychické problémy mladého kopilota.
Proč to letadlo po nárazu nevybuchlo? Víme, že kopilot měl brát nějaké prášky, ale nevíme, kam se poděly tuny paliva. To letěli s prázdnými nádržemi?