Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Zkáza letu 4U9525: Kapitán chtěl zastavit druhého pilota sekyrou!

Video se připravuje ...
Autor: ČTK - 
27. března 2015
10:03

Kapitán německého Airbusu A320, který se v úterý zřítil ve Francii, se snažil dostat do pilotní kabiny, kam ho nechtěl pustit druhý pilot, i pomocí sekyry. S odvoláním na bezpečnostní zdroje to dnes uvedl německý list Bild. Ten rovněž napsal, že sedmadvacetiletý druhý pilot před šesti lety trpěl vážnou depresí a byl rok a půl v péči psychiatrů. Od té doby byl prý lékaři soustavně sledován.

Z rozboru záznamníku hovorů v pilotní kabině podle vyšetřovatelů vyplývá, že druhý pilot využil okamžiku, kdy kapitán odešel na toaletu. Zpět ho navzdory opakovaným výzvám a bušení na dveře z neznámých důvodů nepustil a zahájil klesání, které skončilo pádem stroje v Alpách a smrtí všech 150 lidí na palubě.

Kapitán letu společnosti Germanwings použil sekyru, která se nacházela na palubě stroje, a pokoušel se s její pomocí prorazit pancéřované dveře a zabránit katastrofě, píše Bild.

Mluvčí německé společnosti listu potvrdila, že sekyra bývá na palubě každého podobného letounu. „Je součástí bezpečnostního vybavení letounů A320,“ řekla mluvčí.

Video Pád letadla Germanwings: Infografika - Tomáš Polák, Reuters
Video se připravuje ...

Bild s odvoláním na interní dokument společnosti Lufthansa také tvrdí, že druhý pilot trpěl dlouhodobými psychickými obtížemi. Ty podle bulvárního listu mohly vygradovat kvůli krizi ve vztahu s přítelkyní, který prý spěl k rozchodu. Místní list Westerwälder Zeitung napsal, že Andreas Lubitz s přítelkyní žil sedm let a že společně bydleli.

Němečtí vyšetřovatelé ve čtvrtek prohledali Lubitzův byt na předměstí Düsseldorfu a dům jeho rodičů v městečku Montabaur, kde prý našli „významnou stopu“. Nic bližšího ale neuvedli. Z fotografií je zřejmé, že policisté na expertizy odvezli dokumenty a také počítače, uvedli ale, že neobjevili žádný sebevražedný vzkaz.

Z údajů leteckého portálu Flightradar24, který sleduje údaje z automatických odpovídačů jednotlivých letounů, vyplývá, že před nehodou airbusu byl přeprogramován jeho autopilot. Letecká hladina údajně byla snížena z 38.000 stop (11.600 metrů) na minimální možnou výšku 100 stop (30 metrů).

Video Marek měl být v letadle smrti, zachránila ho závislost na cigaretách! - tv JOJ
Video se připravuje ...

vyberteprosimjine ( 27. března 2015 13:09 )

... bylo slyšet jak tam dýchá, ale 10 minut ticha, to je tak když se vám kamarád navalí ....

plesatapanvickova ( 27. března 2015 12:00 )

Aha tak ze blazen prosel vsema psychotestama a vubec testama a tak delal druheho pilota.Totok je bud neuveritelna kachna slendrian a nebo coz je asi nejjasnesi a veskere zavady poruchy a jine moznosti padu se svedou na pilota blazna

japome ( 27. března 2015 10:35 )

japome ( 27. března 2015 10:35 )

a já si naivně myslel, že pilotů zdravotní stav musí být na 100% . A oni zatím létají nemocní - zase nějaká kachna

steelheart ( 27. března 2015 10:31 )

nekrmte nás tady pohádkama! snaha hodit to na mrtvýho pilota je jasná

Zobrazit celou diskusi