Zoufalá prosba dcery kapitána ztraceného letadla: Tati, prosím, přileť domů!
Kapitán Iriyanto měl nalétáno přes 20 tisíc hodin, z toho přes 6 tisíc se společností AirAsia. Předtím dokonce pilotoval stíhačku F-16! Ačkoliv se jednalo o profíka každým coulem, nehodě letu QZ8501 zabránit nedokázal, spolu se 161 lidmi je nyní nezvěstný…
Každý, kdo ho znal, na Irianta vzpomíná pouze v dobrém. „Byl to velmi dobrý muž, lidé ho měli rádi a vážili si ho,“ prozradil soused Bagianto Djoyonegoro.
Nejvíce ale bude pilot scházet dceři Angele Ranastianis (22), ta své trápení svěřila internetu: „Tati, prosím, přijď domů – stále tě potřebuji! Vraťte mi mého tátu.“ Pro rodinu pilota je to již druhá tragédie za poslední měsíc. Minulý týden totiž pochovali bratra kapitána Iriyanta, který zemřel na cukrovku.
Co se stalo s letadlem, se sice zatím stále neví, ale pravděpodobně došlo k nehodě. Navíc britský list Daily Mail zveřejnil informaci, že kapitán Iriyanto chtěl vzlétnout výš, aby se vyhnul bouři, ale řídící věž mu to zakázala, protože ve stejné letové hladině bylo údajně jiné letadlo. Ve chvíli, kdy letu QZ8501 povolení udělili, se stroj již odmlčel…
Šéf pátracího týmu šokoval příbuzné: Nejspíš jsou na dně moře
Pátrání po letu QZ8501 je stále neúspěšné, a zatímco příbuzní pasažérů doufají, že jejich milovaní se strojem nouzově přistáli na moři, jejich naděje tvrdě rozmetal šéf Indonéské národní agentury pro pátrání a záchranu Bambang Soelistyo. „V současné době předpokládáme, že letadlo je na mořském dně,“ oznámil na tiskové konferenci. Jeho tvrzení bohužel nahrávají i včerejší nálezy. Na mořské hladině se objevily dvě skvrny, které připomínají letecké palivo, a také podezřelé předměty asi 120 km od místa posledního kontaktu s letadlem.
Jenže pokud padali z 10km v rozbitém letadle, tak ztratili v tom řídkém vzduchu vědomí, poškozené letadlo (dveře vylovili zvlášť) rychle nabralo vodu, šlo ke dnu a všichni se utopili jako koťata aniž nabrali vědomí. Pravděpodobně.