Oběti z letadla smrti se držely za ruce! Sonar pod hladinou našel vrak
Věděli, že se blíží jejich konec, že zemřou? Oběti ztraceného letadla, které byly vytaženy z vody, se prý držely za ruce. Cestující se možná chytli, aby se cítili bezpečněji, když prolétali oblastí velmi špatného počasí. To zřejmě také zapříčinilo pád letadla, jehož vrak pod hladinou odhalil sonar.
Pilot pátracího letadla odhalil srdcervoucí skutečnost. Tři oběti, které byly nalezeny ve vodě, se držely za ruce. "Bylo tam od sedmi do osmi těl. Z nich se tři držely," řekl indonéskému deníku Kompas kopilot Tri Wobowo.
Šéf indonéské pátrací a záchranné agentury Bambang Soelistyo řekl, že z moře bylo vytaženo sedm těl, z nich dvě byla identifikována jako mužská a jedno jako žena, která měla na sobě uniformu letušky. Záchranáři také vytáhli jedno tělo, které na sobě mělo záchrannou vestu. Některé dřívější informace přitom uváděly až čtyřicet nalezených obětí. Vyšetřovatelé se domnívají, že většina obětí zůstala uvnitř vraku.
Velký, temný objekt leží asi 30 až 50 metrů pro hladinou. "Modlíme se, aby to skutečně bylo to letadlo," řekl agentuře Reuters Hernanto, oficiální představitel pátracího týmu, který jako řada Indonésanů používá jen jedno jméno. Zdá se, že vrak letadla je otočen "vzhůru nohama".
Do pátrací akce se dnes vedle desítek lodí a letadel z několika zemí zapojí také potápěči, jejichž úkolem je pokusit se objevit zařízení zaznamenávající trasu letu a dění v kabině. Akci však, stejně jako v úterý, komplikuje silný vítr a více než dva metry vysoké vlny.
Trosky letadla Airbus A320-200, na jehož palubě bylo 162 lidí převážně z Indonésie, záchranné týmy objevily v Jávském moři asi 160 kilometrů jižně od města Pangkalan Bun, které leží na jihozápadě ostrova Borneo.
Podle expertů zřejmě nebude ve chvíli, kdy to počasí dovolí, nijak obtížné černé skříňky najít, neboť se stroj patrně rozlomil až po nárazu na hladinu a trosky tak od sebe nebudou příliš vzdáleny.
Kontrolní věž v Jakartě s letadlem ztratila kontakt v neděli v 00:18 SEČ, tedy 43 minut po startu. Pilot se prý naposledy přihlásil v 00:12 SEČ. Letěl ve výšce 9,8 kilometru a žádal o povolení vystoupit do výšky 11,6 kilometru. Podle letového dispečinku AirNav Indonesia pilot žádost nezdůvodnil, údajně to podle některých informací bylo kvůli bouři. Letová kontrola stroji povolila vystoupat jen zhruba do výšky 10,4 kilometru, neboť na původně žádané letové hladině byl jiný stroj aerolinek AirAsia.
no jasně, kdyby se letadla řítila k zemi kvůli špatnému počasí, tak jich denně spadne několik set