Betonářská obluda na dálnici D1: Denně spolkne 3000 tun betonu!
Je to obluda, která za den spolyká 3000 tun betonu. Řeč je o technickém unikátu, betonářském fi nišeru, který nyní na Vysočině pomáhá modernizovat dálnici D1.
Stroj vážící přes 30 tun vytváří betonový povrch dálnice. „Vozovku pokládá nadvakrát,“ řekl Blesku hlavní stavbyvedoucí rekonstruovaného úseku Daniel Houstecký z Dálničních staveb Praha.
„V první fázi stroj položí hrubý povrch a ve druhé ho dokonale vyhladí,“ přibližuje technologii probíhajících prací. Na vůbec největším betonářském fi nišeru, který dokáže položit beton v šířce až 15 metrů, se za 24 hodin vystřídá padesátka pracovníků jeho obsluhy.
Ocelová obluda se na Prahu sune rychlostí jeden kilometr za den. „Další více než dvacítka šoférů naváží ke stroji nepřetržitě beton,“ bilancuje stavbyvedoucí množství lidí obsluhujících finišer.
Rekonstrukce má 200 dní zpoždění!
Nyní se řidiči zaseknou při jízdě po D1 na čtyřech úsecích. Na třech probíhají opravy podle plánu. To se ale nedá říci o devítikilometrovém úseku u Velké Bíteše!
Podle ministra dopravy Antonína Prachaře je zpoždění prací na tomto úseku zhruba 200 dnů. Letos se navíc přidají další opravované úseky – mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem.
Připadá mi , že zapomněli na dilatační spáry .V horkém létě se celá plocha roztáhne a dojde k destrukci .