Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Automobilka Tatra se topí v dluzích: Čelí exekuci, podnik budou dražit

Tatra
Tatra  (Autor: Profimedia.cz)
Autor: ČTK - 
21. února 2013
13:16

Česká automobilka Tatra kvůli dluhům čelí exekuci. Kopřivnický podnik půjde do dražby 15. března, začíná se na 100 milionech a nejnižší příhoz je 200,2 milionu korun.

Exekuci na Tatru nařídil Okresní soud v Novém Jičíně. Exekutor vydal příkaz, který se týká prodeje kopřivnického podniku. Podle serveru Ekonom.cz se má dražební jednání konat 15. března v sídle exekutorského úřadu Cheb.

Podle soudního usnesení chebského exekutora Davida Koncze byla zjištěna cena podniku ve výši přibližně 300 milionů korun. Dražební jistota činí 100 milionů a výše nejnižšího podání zhruba 200,2 milionu korun.

Tatra je výrobcem nákladních vozidel. Kopřivnickou firmu od roku 2006 kontrolují čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Američanem Ronaldem Adamsem. Jejich společnost Black River nyní drží 51 procent akcií, téměř 41 procent má Tatra Holdings, drobní akcionáři vlastní dohromady přibližně osm procent akcií. V roce 2010 snížila svou ztrátu o 555 milionů na 158 milionů korun. Celá skupina Tatra včetně dceřiných firem snížila svou ztrátu meziročně o 470 milionů na 119 milionů korun. Údaje za rok 2011 ani 2012 zatím nezveřejnila.

cert ( 21. února 2013 16:20 )

Že oni se hned nezeptali nějakého pingla stačilo zajít někam do knajpy a mohli být už dávno v ažůru. )

bersimalinecka ( 21. února 2013 15:59 )

jo to je práce těch frajerů po 89 lhali lžou a lhát budou.Všechno poslali ke dnu a nám tady zbydou jenom podomní kejklíři s harampádím a pachltné banky.No ale na každou s. ini se někde vaří voda říkávala moje máti

lug70 ( 21. února 2013 15:54 )

To si pamatuji, jak přišli do Tatry ti Američtí frajírci. Prvně si nasadili plat 120 tis. v dolarech a dál se o firmu nestarali. O všechno se staral střední a nižší technický personál, bez kterého by už tehdy jedna z nejstarších automobilek světa skončila.

hlinsko ( 21. února 2013 15:45 )

Já jsem přesvědčenej, že největší chybou bylo pustit do Tatry Amíky - ti ať v naší zemi přišli kamkoli, tak ta firma téměř skončila - pamatuji jak ovládli Zetor - dali si jen vysoké mzdy a dovedli ho do bankrotu - no a když to koupili Slováci, tak nestačí prý teď vyrábět. Prostě jsme blbej českej národ, který víc věří cizákům a ne sobě. Po revoluci byla jediná šance - vytvořit jednu velkou firmu ze všech velkých nákladních automobilek (Liaz, Avia,Tatra, Praga, Karosa) a pokusit se soustředěním výzkumu a vývoje vytvořit silnou světovou firmu se světovým servisem těchto vozů - to byla jediná správná cesta, která mohla vést ke konkurenceschopnosti s Mecedesem, Ivecem... Rozprodáním jednotlivých automobilek došlo k totálnímu vytvoření prostoru - kdy si naopak dříve spolupracující firmy začali házet klacky pod nohy - a navíc k jejich postupné likvidaci - bývalá Karosa Vysoké Mýto - kterou koupil původně Renault by o tom mohla vyprávět.

krtekub ( 21. února 2013 15:14 )

fesak-hubert mápravdu, ale to by se manžéři nesměli spoléhat stále na západní trhy a USA jako nynější obchodní ředitel Nasjzer.

Zobrazit celou diskusi