Boj na trati Praha - Ostrava: Leo Express poprvé vyjel, láká na ceny i Leošovu housku
Občerstvením, připojení k internetu, zvyšující se komfort cestování. Lidé na trase Praha - Ostrava těží z konkurence, která se zde na kolejích vybudovala. Do hry vstoupil další dopravce, Leo Express, který dnes ráno poprvé dorazil do Ostravy.
Cestující na trase mezi Prahou a Ostravou si mohou mnout ruce. Mají z čeho vybírat. Vedle 17 spojů Českých drah a dalších devíti vlaků konkurenčního RegioJetu podnikatele Radima Jančury jsou pro ně nyní přichystány další spoje nového dopravce - Leo Expressu.
V nejvíce exponovaných časech, třeba krátce po čtvrté hodině odpolední, budou na trať z pražského Hlavního nádraží vyjíždět hned čtyři vlaky od všech dopravců v rozmezí 20 minut. A roste i samotná kvalita železniční přepravy.
Leo Express: Poprvé v Ostravě. Prý včas
Leo Express dorazil do Ostravy dnes ráno vůbec poprvé. Nedlouho po osmé hodině ranní. Obsazeno bylo asi 30 míst, řekl ČTK mluvčí firmy Petr Kopáček. "Dojeli jsme načas. Počet pasažérů odpovídal brzkému odjezdu z Prahy," dodal mluvčí.
Mezi oběma městy zatím budou "pendlovat" dvě jeho soupravy, zkušební provoz potrvá do konce týdne. Pokud Drážní úřad svolí, na plný provoz najede Leo Express již 9. prosince. Firma se pak chystá obsadit i další trasy v Česku - z Prahy do Českých Budějovic, či Chebu.
Přitáhne cestující Leošova klasika?
Zvýšená konkurence by měla mít pozitivní dopad na ceny. U Leo Expressu se běžná jízdenka pořídí za 290 Kč, u konkurence je o pět korun dražší. Dopravci však plánují slevy při zarezervování lístku v předstihu, či dle termínu odjezdu. Nejlevnější jízdenka by se tak měla dostat až na 137 Kč, slibuje Leo Express.
A komfort cestování stoupá. Co v nových černo-žlutých vlacích nechybí, je také nabídka občerstvení. Včetně jedné usměvavé položky - Leošovy klasiky. A tedy housky s domácí paštikou za 29 Kč. Název je snadno odvoditelný. Za firmou Leo Express stojí Leoš Novotný, syn někdejšího šéfa potravinářské firmy Hamé.
S "houskou v ruce" se však Novotný pustil do tvrdého boje - s konkurencí o cestující, ale i o návyky lidí. Podle Novotného zatím lidé využívají v Česku osobní vlakovou dopravu jen velmi málo. Statistiky mu dávají za pravdu. Průměrný Čech vlakem ročně ujede 600 kilometrů, což je třeba polovina toho, co ujede Rakušan. Leo Express doufá, že se mu podaří přitáhnout do vlaků více pravidelných cestujících.
Nevím kolik mu je, ale tatínek ho podporuje a jistí, tak se mu potom podniká.