Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Zavedli nový centrální registr vozidel: A hned nastal kolaps...

Ministerstvo dopravy zavádí nový registr vozidel, lidé na úřadech však na jeho úspěšné spuštění čekali marně
Ministerstvo dopravy zavádí nový registr vozidel, lidé na úřadech však na jeho úspěšné spuštění čekali marně  (Autor: Archiv Blesku)
Autor: Jaroslav Šimáček, INT - 
9. července 2012
10:27

Rozsáhlé přípravy, systém za desítky milionů, ministr Dobeš doufal, že vše pojede, jak na drátkách. Jenže ouha... Technické problémy nastaly hned po pár minutách fungování. Zavedení nového centrálního registru vozidel pod záštitou ministerstva dopravy se neobešlo bez problémů.

Nový systém byl spuštěn dnes ráno, někde fungoval pět minut, jinde "dokonce" deset... Celkově to připomíná tak trochu obehranou písničku.

Podobně jako Drábkovo ministerstvo práce a sociálních věcí bojovalo se zavedením nového systému při vyplácení sociálních dávek, ani zavedení systému, který dnes spustilo Dobešovo ministerstvo dopravy, se neobešlo bez chyb...

Nový centrální registr vozidel: Problémy hned od začátku

Nový centrální registr vozidel se tak testuje za plného provozu - a nefunguje, jak by měl. Žadatelé o přihlášení vozidel, změny registračních značek a různých údajů musí trpělivě čekat, až se podaří opravit neplechu, kterou uvedení systému do provozu nadělalo.

Dosavadní systém fungoval od roku 1992, a bylo třeba jej proto nahradit novějším, který bude vyhovovat více současným potřebám - včetně propojení s registry EU. Má být přehlednější a umožní prý také udělování registračních značek na přání majitelů aut.

Systém za desítky milionů

Během uplynulých 10 dnů byl přitom kvůli novince systém zcela odstaven - převáděla se data ze starého do nového rozhraní. V ČR je v současnosti na 7,5 milionu aktivních vozidel.

Naposledy si tak mohli řidiči přihlásit vozidla na konci června. Od té doby nic. Že by další neúspěšný projekt na obzoru? Jak už to v českých končinách bývá, jde samozřejmě o záležitost, která již spolykala desítky milionů korun. Server Dopravní noviny uvedl, že náklady zatím činí 47 milionů Kč - za tvorbu počítačové aplikace a za nákup výpočetní techniky.

moiaza ( 9. července 2012 14:54 )

Klid, vždyť to každý věděl, jak to skončí. Tady platí zásada. "Ševče, drž se svého kopyta". Když republiku řídí chemici, knihovnice, apod, co nás může čekat? EU stejně padne a my budeme rádi, když nás někdo vezme "pod křídla". Okupace bez výstřelu. Stejný plán, jaký měl Hitler. Tentokrát se podaří bez výstřelu. Díky modří kapitalisté.

kukuku ( 9. července 2012 13:52 )

Registr vozidel je zakázka, kterou můžou udělat študáci na vysoké škole v rámci cvičení. Kdyby vyhlásili výběrové řízení omezené na české vysoké školy, tak má ministerstvo dopravy chodivý systém za desetinu nákladů. To by ale těm bandám na ministerstvech zvyklým na korupci nepasovalo do krámu.

aronak ( 9. července 2012 13:32 )

Myslím, že by spoustu lidí spíš překvapilo, kdybyste psali, že se rozběhl a funguje bez problémů. Zakázka je odvedena, peníze vyinkasovány, tak proč by měl fungovat? Vždyť se může za další milióny (miliardy) vypsat další zakázka na opravení systému. Atd.....

kukuku ( 9. července 2012 13:13 )

Tyto předražené zakázky dostávají firmy kamarádů papalášů typu Drábka a podstatná část platby za SW se vrací zpátky na financování politických stran, na konta ve Švýcarsku apod. Chudáček Rath se svými 7 miliony v krabici od vína je úplný amatér druhé kategorie. Je nenormální pustit v pondělí ráno systém naostro a divit se, že "ono to nejede". Kdyby na ministerstvu byl někdo kvalifikovaný, tak chce vidět programy v provozu s několikatýdenním předstihem a prověří i provoz systému při zatížení. Pokud je hlavním kriteriem při výběru firmy ochota vrátit větší část předražené fakturované částky, pak to končí jako s registrem vozidel, správou soc.zabezpečení ...

sakra ( 9. července 2012 11:38 )

Výsledek "odborníků ve "vládě", nebo i těch co "vláda" tzv. nasmlouvá za naše peníze!!!

Zobrazit celou diskusi