Souboj na kolejích: Přibývají černo-zlaté vlaky a díky drahému benzínu i cestující
Na kolejích pokračuje tvrdý konkurenční boj. Kromě Českých drah s jejich Pendolinem a žlutých vlaků Student Agency dopravního magnáta Jančury se na dráhu vydávají i černo-zlaté nízko nákladové vlaky společnosti Leo Express. I ony se budou snažit využít rostoucí poptávky po tomto druhu dopravy, za který může vzestup cen pohonných hmot.
Jak bude za půl roku vypadat česká železnice, předvedl včera na zkušební trati poprvé nový vlakový dopravce Leo Express. Po Českých drahách a RegioJetu podnikatele Radima Jančury se v prosinci i on vydá na cestu mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem se svými černo-zlatými "pumami".
Přestože přichází jako třetí dopravce, neúspěchu se majitel společnosti Leoš Novotný nebojí. „Jako první přicházíme s kompletně novými elektrickými vlakovými jednotkami. Jsou lehké, takže významně ušetříme na provozních nákladech, což se zpětně odrazí na ceně jízdenky,“ vysvětlil.
Jeho "nízkonákladové" vlaky by měly jezdit trasu Praha-Ostrava v přepočtu za 40 korun na sedačku, zatímco České dráhy jedna jízda stojí 57 Kč a RegioJet 63 Kč, uvedl server iDnes.cz. Leo Express pak má do budoucna zájem o obsazení dalších tratí. Protože má dobré kontakty s rakouským provozovatelem Westbahn, je ve hře třeba linka Praha - Vídeň.
Vlaky s internetem: České dráhy nechtějí být jediné off-line
Cenu jízdného však zatím dopravce nestanovil. Bude se však snažit nalákat cestující i na vymoženosti typu zásuvky u každého sedadla a internetového wi-fi připojení. To však poskytuje i společnost Regio Jet. A protože České dráhy nechtějí zůstat jediné off-line. Nabídnou internet na některých linkách nejspíš již od září tohoto roku.
V době, kdy cena stoupající cena benzínu a nafty žene řidiče osobních automobilů právě do hromadných dopravních prostředků, je totiž jakákoliv konkurenční výhoda jednoznačným plusem.
Shanite bezpecny privydelek z domova? Viz http://kuc.cz/dv12dv