Za 20 let jsme za hamburgery u "Mekáče" utratili 40 miliard Kč
Přesně před 20 lety, 20. března 1992, otevřela celosvětová síť rychlých občerstvení McDonald’s svou první pobočku v Čechách - v Praze ve Vodičkově ulici. Nyní jich má již devadesát a za dobu svého působení u nás společnost vydělala zhruba 40 miliard korun.
Tradice rychlých občerstvení je v Česku poměrně pevně zakořeněna, vypovídá o tom ostatně i zhruba 15 tisíc nejrůznějších provozoven.
Přesto si McDonald’s našel své pevné místo na českém trhu a od otevření jeho první provozovny v centru Prahy v roce 1992 jej navštívilo už 690 milionů zákazníků, z toho jen za loňský rok kolem 62 milionů.
Nejde samozřejmě jen o Čechy, do osvědčeného "Mekáče" vyráží houfně i cizinci při návštěvách české země. Mimo Prahu vznikl první McDonald’s v Ostravě. Právě dnes však slaví řetězec 20 let svého působení na českém trhu.
McDonald’s: Ve 119 zemích světa
"McDonald’s vás vítá, ve světě kde je príma," zaznělo v jedné z českých reklam na celosvětovou síť rychlých občerstvení. A je to skutečně tak. Svět McDonald’s je místem, kde se alespoň z pohledu vlastníků točí až neuvěřitelné peníze.
Jen během jeho návštěv v Čechách se zde za 20 let projedly hamburgery, hranolky a další pochutiny v souhrnu celkem za 40 miliard korun. České statistiky McDonald’s zveřejnil server iHned.cz. Je to však jen kapka v moři jeho celosvětových tržeb.
Část restaurací však neprovozuje sama firma McDonald’s Corporation, ale prodává na ně práva provozovatelům v rámci frenčízingu (poskytnutí práva obchodovat pod zavedenou obchodní známkou). V Česku takto funguje zhruba polovina "Mekáčů".
Tradice od roku 1940
Vůbec první stánek McDonald’s na světě byl otevřen již v roce 1940 bratry McDonaldovými v americké Kalifornii. Nyní můžete na jeden z největších řetězců narazit ve 119 zemích na světě, přičemž všeobecně uznávaných států je celkem 196.
McDonald’s zaznamenal během svého takřka celosvětového působení i jistou dávku kritiky, třeba za to, že především u dětí podporuje nezdravé stravovací návyky. S tím si však korporace nemusí příliš lámat hlavu. O zákazníky rozhodně nemá nouzi.
Cinderella, mas pravdu, doma delany hamburger je nejlepsi. Ale 2" vysoky porterhause je jeste lepsi.