Nový dálniční most: Tudy pofrčí auta do Drážďan

Hned několika nej se může pochlubit stavba další části dálnice D8 z Prahy do Drážďan v úseku Lovosice – Řehlovice. V těchto dnech překlenula jednu z částí Chráněné krajinné oblasti České středohoří na Litoměřicku. Jde o první ze dvou oblouků, které ponesou dálniční most přes Opárenské údolí.
Je unikátní šířkou svého rozpětí 135 metrů i některými technologiemi, například způsobem chlazení betonu, který stavbaři z pražského Metrostavu využili vůbec poprvé.
Nyní se už nad Opárenským údolím klene kompletní oblouk | Jana Ulrichová a Metrostav
Most vyrůstal od března loňského roku ze dvou samostatných stavenišť, pracovníci postupovali souběžně proti sobě. Když ke spojení obou částí chybělo pouhých 1,5 metru, nastoupili geodeti, jejichž měření pak přispěla k přesnému spojení. Měřit museli pouze v ranních hodinách, kdy má konstrukce rovnoměrnou a stálou teplotu. Vyšší teploty během dne totiž mohly vychýlit oba polooblouky až o centimetry. „Nyní jsou už obě části mostního oblouku, po kterém povede silnice ve směru na Prahu, propojeny. Teď začneme stavět druhý, směrem na Drážďany,“ řekl vedoucí projektu Milan Špička.
Nyní se už nad Opárenským údolím klene kompletní oblouk | Jana Ulrichová a Metrostav
Údaje o stavbě
rozpětí oblouku – 135 m
celková délka – 275 m
šířka oblouku – 7 m
výškový rozdíl – 50 m
POZOR NA BLÁZNA CO VÁM BUDE PSÁT O IQ TESTU. JE TO PODVOD!!