Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Nový most přes Labe je křivý a má boule!

O tom, že most skutečně není rovný, se Blesk přesvědčil přímo na místě
O tom, že most skutečně není rovný, se Blesk přesvědčil přímo na místě  (Autor: Jana Ulrichová)
Autor: Jana Ulrichová - 
22. ledna 2010
05:00

Baví se tím celý kraj! Nedávno otevřený, doslova vymodlený most přes Labe v Litoměřicích, který dostal jméno po letci RAF Františku Cháberovi, je neuvěřitelně křivý.

Na problém v rozmezí několika dnů upozornili hned tři čtenáři. Že měli pravdu, se Blesk přesvědčil přímo na místě.

„Je krásný, ale není dokonalý. Asi někdo udělal chybu za 1,5 miliardy korun,“ napsal Zdeněk Procházka, který na pochybnou kvalitu nového mostu upozornil jako první. „Generál Chábera se v hrobě neobrátí, ten tam musí dělat minimálně loopingy,“ dodal čtenář Procházka. Nový most zároveň přirovnal k tobogánu. Petr Švec z Ústí nad Labem žertuje, že jde nejspíš o nový retardér. „Abychom nejezdili přes most příliš rychle,“ míní čtenář Švec.

Lidé z Litoměřic a okolí jsou ale i za křivý most vděční. „Kvůli tomu, aby se konečně ulevilo permanentně přetíženému jedinému mostu, který je výpadovkou na Prahu, jsme na něj čekali snad deset let. I když je křivý až běda, jsme rádi, že se otevřel. Za ty miliardy, co stál, ale mohl být rovný,“ napsal čtenář Pavel Semerád z Trnovan na Litoměřicku.

Většina ze stavařů, kterým Blesk fotografie ukázal, se shodla, že se most zkřivil, zřejmě když stavbaři napojovali jednotlivé betonové díly. „Při napojování se patrně něco pokazilo,“ řekl jeden z nich. Na statiku mostu by to ale podle nich nemělo mít vliv.

Jízda po něm nijak ovlivněna není Jízda po něm nijak ovlivněna není | Jana Ulrichová

Je to sice ošklivé, ale normální, tvrdí inženýr

Hlavní inženýr projektu Marcel Mimra tvrdí, že jde o normální jev způsobený tím, že se beton smršťuje a dotvarovává. „To se odehrává různě dlouhou dobu. Smršťování nezávisí na namáhání betonu a odezní do několika let. Naproti tomu se dotvarovává po celou dobu životnosti konstrukce a v závislosti na namáhání,“ uvedl. Proto se prý u betonových mostů vždy staví konstrukce v takzvaně nadvýšeném tvaru. „Viditelné nadvýšení je nutné. V čase se jeho hodnota bude zmenšovat, laicky řečeno most se srovná,“ dodal.

mujboze ( 22. ledna 2010 11:14 )

..v kocourkově 1) není vinník 2) není chyb 3) když přece chyby, tak jen kosmetické a normální 4) proto není vinník 5) a nejdražší dálnce v EU

smrk ( 22. ledna 2010 07:27 )

No hlavně aby se za pár let "nesrovnal" do Labe

Zobrazit celou diskusi