Polák si koupil celý vlak. Ukázal, jak dráhy obírají zákazníky

Autor: ČTK - 
19. 7. 2019
07:12

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

Mariusz Chodor vysvětlil, že mu šlo o vzpouru proti „nejasným pravidlům a byrokracii ve státní společnosti“. Chtěl předvést, jakou převahu má státní obr nad řadovým cestujícím a jak malou má jedinec šanci ve střetu s monopolem. Do ukázky investoval 6000 zlotých (asi 36.000 Kč) a osm hodin svého času; na oplátku ze dvou nádražních automatů získal 350 jízdenek na vlak z Varšavy do města Radom. Druhý den se jízdenky pokusil železniční společnosti PKP Intercity vrátit.

Ale Chodor podle firmy podváděl: peníze za vrácené jízdenky se podle pravidel vracejí na platební kartu použitou při jejich nákupu, Chodor to zkoušel s jinou kartou, a tak žádné peníze nedostal. Teď hrozí soudem.

 

Firma PKP Intercity mu také vyčítá, že ji „vystavil riziku značné újmy“ a jednal „proti dobrým mravům“. To je ale podle deníku nesmysl: každý si přece smí koupit a vrátit tolik jízdenek, kolik chce - a navíc si firma při vrácení jízdenek strhává 15 procent.

Polské dráhy mají podle listu Gazeta Wyborcza na svědomí kromě byrokracie daleko horší věci: běžně prý prodávají jízdenky na vlak vyšší kategorie, než jaký ve skutečnosti přistaví, protože si spočítaly, že málokdo z cestujících podstoupí muka reklamace, vyžadující odeslat stížnost poštou a pak čekat na vyřízení až 30 dnů. Anebo zvýhodněné nabídky jsou dostupné jen v pokladnách, které z mnoha nádražích dávno zmizely. Zkrátka specialitou polské železnice prý je raději nic pro cestující nedělat, místo toho, aby lidi podporovala lidi v cestování vlakem.

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

oxygene.p ( 19. července 2019 10:53 )

Tak neco podobneho a vlastne i horsiho mame v CR. Dle zkusenosti cestujicich co pisi na facebook Flixbus : stornopoplatky (mam pocit , ze i vyssi nez citovane Polsko) , misto penez zpatky dostanete jen voucher (mnohdy ponizeny o stornopoplatek) , asi aby si pojistili zakaznika na dalsi cestu , aby nejel s konkurenci. O tomhle by mel nekdo napsat clanek. Stiznosti lidi jsou tam hromady , namety je z ceho cerpat.

Paul Katzchen ( 19. července 2019 10:46 )

CSS, kam se Poláci hrabete na nás.To si koupíš lístek na vlak vyšší kvality a v cílové stanici zjistíš,že se nemůžeš dostat z vlaku, ani ty ani průvodčí. 😂

Zobrazit celou diskusi
Další videa