Národní dopravce podepsal v Ostravě s krajem smlouvu, zajišťující pohodlnější a rychlejší soupravy k cestování za prací či na výlety z Prahy do Ostravy a naopak. Slibují také patrové vlaky pro přepravu až třiceti jízdních kol. Cesta by se měla zkrátit o půl hodiny až hodinu.

„Kraj v následujících pěti letech přispěje na provoz vlakových linek v regionu minimálně 4,4 miliardy korun,“ řekl hejtman Ivo Vondrák (ANO).

Vlaky se zmodernizují

Státní dopravce řídil železnici na severu Moravy už v předchozích letech. „Chystáme nyní modernizaci kolových vozidel, které časem nahradíme novými, nízkopodlažními. Se vším komfortem, který k tomu ve 21. století patří,“ slíbil generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.

Plánují spolu i další změny, a to směrem k Brnu. „Železnici v našem kraji čeká zásadní změna také s plánovanou výstavbou vysokorychlostních tratí, které mají spojit Ostravu s Brnem už za osm let a zásadně zkrátit dnešní jízdní doby,“ podotkl hejtman Vondrák.

Obě strany podepsaly takzvanou velkou smlouvu, která zahrnuje většinu tratí v kraji. Jako poslední v nejbližší době čeká ještě podpis malé smlouvy pro zbývající výkony na tratích Suchdol nad Odrou – Bohumín a Bohumín – Čadca.