Vyzývavé školačky, pornohvězdy a pořádné skandály: Končí éra „reklamního rebela“?

Autor: bk - 
28. ledna 2017
14:34

Americká oděvní značka American Apparel vždy budila velké kontroverze. Její reklamy rozhodně nezůstaly bez povšimnutí a společnost rozdělovaly na dvě skupiny. Pro někoho odporné, sexistické a nevkusné, pro jiné naopak sexy, originální a nezaměnitelné. Ačkoliv se o značce mluvilo, přesto společnost vyhlásila bankrot a začátkem roku přešla pod nového majitele, jak informoval server Mediaguru.cz.

American Apparel ve svých reklamních kampaních ráda překvapuje a hlavně šokuje. Dva roky stará kampaň nazvaná „back to the school“ („zpátky do školy“) patří mezi nejprovokativnější a nejkontroverznější. Vizuál mladých dívek oblečených jako školaček ve vyzývavých pózách tenkrát pobouřil společnost. Značka byla nařčena z toho, že se za účelem vyššího prodeje nebojí ani dětské pornografie. Mladí lidé, pro které je značka určena, byli naopak kampaní nadšeni a American Apparel milovali pro její odlišnost. Přesto byla reklama později zrušena.

American Apparel American Apparel | American Apparel

Za vznikem American Apparel stojí Kanaďan Dov Charney, který ji založil v roce 1989 v Montrealua a později přinesl do Los Angeles. Od roku 2003 už byla značka rozšířena do 13 zemí světa. Způsob marketingu byl jasný: Čím více provokativnější, tím lepší. Na promo fotografiích se tak ukazovaly modelky, dívky a pornoherečky v explicitních a velmi vyzývavých pózách. Roztažené nohy a holá ňadra nebyly výjimkou.

Skandální majitel

Dav Charney promítal své nápady nejen do kampaní, ale také do komunikace se svými zaměstnanci. Po kancelářích se údajně procházel jen ve spodním prádle a s řadou svých kolegyň měl sexuální poměr. Některé jeho zaměstnankyně ho dokonce i později obvinili ze sexuálního obtěžování.

V roce 2009 však firmu zasáhla finanční krize. Skandály majitele už navíc přesahovaly všechny meze a Charney ze společnosti odešel. Loňský podzim ohlásila American Apparel bankrot a začala vyprodávat zásoby. Značka jako taková však krizi dokázala ustát.

Dokonce o ní projevily zájem tak velké firmy jako Amazon či Forever 21, které se zjevně nebály její kontroverzní pověsti. Nakonec však byla značka prodána za 88 milionů dolarů kanadské společnosti Gildan Activewer. Nový majitel Glenn Chamandy zatím neuvedl, zda jí zanechá provokativnost. Pouze řekl, že v značce vidí obrovský potenciál pro růst.

Na kontroverzní reklamní fotografie se podívejte v naší galerii

londynskypes ( 28. ledna 2017 15:20 )

jsou to normalni p r..o.Jete k ...ur---w-y

Zobrazit celou diskusi