Dárek od srdce: Češi pomohou Mariánce s Downovým syndromem i onkologicky nemocné holčičce
V prodejnách Lidl po celé České republice právě probíhá patnáctý ročník charitativní akce Srdce dětem. Od 10. do 23. listopadu mohou zákazníci zakoupením srdíčka za 30 korun přispět rodinám s vážně nemocnými dětmi. Projekt organizace Život dětem pomáhá s úhradou rehabilitací, pomůcek i léčebných pobytů, které si rodiče často nemohou dovolit.
Akce Srdce dětem patří mezi nejznámější charitativní projekty v Česku. V obchodech Lidl si lidé mohou u pokladen koupit samolepku ve tvaru srdíčka, odnést si ji domů nebo ji nalepit na tablo za pokladnami – symbolicky tak darují své srdce dětem trpícím vážnými a často vzácnými nemocemi. „Jsme nesmírně vděčni obchodnímu řetězci Lidl za úžasnou spolupráci a velké nasazení při uspořádání sbírky,“ uvedla předsedkyně správní rady organizace Život dětem Anna Strnadová.
V loňském roce akce vynesla 38 milionů korun, díky nimž organizace Život dětem pomohla 1 455 rodinám po celé České republice. Z vybraných peněz mohly děti absolvovat rehabilitace, ozdravné pobyty nebo získat potřebné pomůcky.
Například Malá Mariánka s Downovým syndromem mohla docházet na ergoterapie, Ejmí s onkologickým onemocněním odjela na ozdravný pobyt k moři a Vilémek s Angelmanovým syndromem se zlepšil díky hrazeným rehabilitacím.
Letos mohou lidé přispět nejen koupí srdíčka, ale i online – na transparentní účet 1117771700/5500 (VS 4444) nebo prostřednictvím samoobslužných pokladen. Na webu organizace jsou zveřejněny i nové reportáže o dětech, jejichž příběhy ukazují, jak zásadní roli veřejná podpora má.
„Pevně věříme, že letošní rok bude stejně úspěšný jako ročníky předchozí. Doufáme, že všichni návštěvníci obchodního řetězce Lidl vědí, jak moc je jejich podpora důležitá, že rodiny s nemocnými dětmi se bez pomoci laskavých lidí prostě neobejdou,“ dodala Strnadová.
Akce Srdce dětem probíhá od 10. do 23. listopadu 2025 ve všech prodejnách Lidl po celé republice.













Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.