Jurečka sebral vejcím z Agrofertu titul. „Tahá je do politiky,“ čertí se firma

Autor: ČTK, Mii - 
20. července 2017
15:00

Speciální „tekutá“ vejce společnosti Papei z koncernu Agrofert nedostanou značku Regionální potravina. Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) prohlásil, že to nedovolí, řekla ve čtvrtek mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková. Produkt firmy Papei s názvem Chytrá vejce vzniká tak, že se slepičí vejce rozbijí, tepelně ošetří a nalijí do krabiček. Na problém upozornil server Aktuálně.cz.

Koncern Agrofert, který donedávna vlastnil bývalý vicepremiér Andrej Babiš (ANO), je jedním z čelních českých producentů potravin. O tom, že by společnost měla podle hodnotitelů ocenění získat, informoval v červenci Státní zemědělský intervenční fond.

Firma mluví o předvolebním boji. „Přijde nám to úplně absurdní. Je to snad poprvé v historii, kdy ministr říká, že nebude respektovat závěry odborné čtrnáctičlenné poroty. Všechny podmínky pro udělení jsme splnili. Dokonce jsme už od poroty obdrželi poštou oznámení, že jsme na získání značky byli navrženi,“ řekl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Podle něj se ministr „snaží zatáhnout vajíčka“ do předvolebních šarvátek.

VIDEO: Jurečkovi vadí, že potraviny dovážené do Česka se liší od těch západních

Video  Diskriminace českých spotřebitelů: Méně masa v rybích prstech, slabší prášek na praní?  - Zuzana Štíchová, Petr Soukup
Video se připravuje ...

Ministerstvo argumentuje, že šéf rezortu se může na základě doporučení rozhodnout jakkoliv, žádná garance ocenění podle úřadu není. „V historii udělování značky Regionální potravina tuto možnost již ministři zemědělství taktéž využili, jednalo se například o výrobek Jelení salám v Královéhradeckém kraji v roce 2011 nebo o výrobek Borůvkový džem v Plzeňském kraji v roce 2014,“ dodala Ježková.

Ročně značku získá stovka produktů

Nejčerstvějšími držiteli značky se tento týden stalo osm pochutin z Moravskoslezského kraje. Mezi oceněnými výrobky jsou například hovězí šunka nejvyšší jakosti od Řeznictví H+H, farmářský sýr od Vojtěcha Menšíka z Kunčic pod Ondřejníkem nebo karamelový věneček Družstva Naproti.

Stát loni zadal po výběrovém řízení zakázku na propagaci regionálních potravin. Za dvouletou propagaci platí 57 milionů korun. Každoročně značku získá kolem stovky potravin. Hanzelka uvedl, že pro firmu nejde o finanční plnění. Jediné, co měl produkt podle něj získat, byla možnost využití loga na obalu.

ceskarebelka ( 4. srpna 2017 17:51 )

jasně česká vejce dovezená z PL. Tomu fakt věří pouze pitomci. Agrofert už neví jak vydrbat se zákazníky. A hloupí ať si je kupují. Jsem ráda že mu to Jurečka zatrhl. A je mě jedno zda se jedná o předvolební tah nebo ne. Mě jde pouze o kvalitu českých výrobků a pokud si kupuji české výrobky tak si chci být jistá, že se opravdu jedná o naše a ne dovozené zboží, přebalené pouze v česku. Sorry, to nepotřebuji.

Nezadat ( 20. července 2017 15:41 )

borka30 ( 20. července 2017 15:18 )

Ten člověk na mě působí jako tlučhuba. Nemusím jej a přeji si, aby se již nedostal do vlády. Dělá teď jen ramena před volbami a toť vše.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa