Václav Klaus junior o inkluzi: Norsko to s odebíráním dětí taky myslí dobře

Autor: Vera Renovica - 
2. března 2016
18:39

Václav Klaus mladší má na inkluzi jasný názor. Jak to podle něj bude vypadat ve školách na začátku září? Děti, které nebudou schopny zvládnout látku, podle něj budou sedět s asistentem na chodbě a budou mít zkrátka vlastní program. O slučování proto podle Klause nemůže být řeč.

Blesk: Proč někteří rodiče podle vás trvají na tom, aby jejich mentálně postižené dítě šlo do běžné základky?

Klaus: „Rodiče, zvlášť ti skutečně milující, se snaží udělat pro své dítě co možná všechno nejlepší. Já bych nikomu nezakazoval, aby dítě dal na běžnou školu. Ale plošně rušit speciální školy je nesmysl. Známe také děti, které na tom byly na běžné základce špatně a teď jsou rády, že mají pomalejší tempo, nejsou ve škole nejslabší, nikdo se jim neposmívá a věnují se jim tak, aby je mohli začlenit do společnosti.“

Blesk: A co opak? Když je na tom dítě celkem dobře, je to takzvaný hraniční případ, a rodiče i tak chtějí, aby chodilo do základní školy praktické?

Klaus: „Máme zákon, že každý musí být přijat do školy v místě svého bydliště. To stačí a zbytek je vůle rodičů, kteří dítě znají a mají lepší představu než ministr školství, kam má chodit.“

Václav Klaus mladší byl hostem Studia Blesk. Inkluzi srovnal s JZD, co dalšího zaznělo? Podívejte se:

Video Václav Klaus mladší o inkluzi - Blesk TV

Blesk: Ve vyhlášce ministerstva školství se přitom objevuje formulace »nejlepší zájem dítěte«. Co to dle vás je?

Klaus: „Nemám rád ten termín, protože vidíme třeba v Norsku, že nejlepším zájmem dítěte je ho sebrat mamince a umístit na druhou stranu země k jakýmsi pěstounům. Představa, že dítě patří komisím a ty s ním nakládají, se mi nelíbí. A tento termín má drastické konotace.“

Blesk: Pedagogové upozorňují na nejhorší interpretaci té vyhlášky – bere pravomoc rodičům rozhodovat o osudu svého dítěte, obzvlášť když bude chtít, aby chodilo do speciální školy.

Klaus: „S tím souhlasím.“

Blesk: ČOSIV (Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání) zase říká, že to zůstane v rukou rodičů. Jak to podle vás reálně dopadne?

Klaus: „Reálně nevím. Ministerstvo má síly to prosadit, přestože odpor speciálních pedagogů i normálních škol je obrovský.“

Blesk: Jak to bude ve školách vypadat od 1. září?

Klaus: „Myslím, že to vypukne a ředitelé a učitelé si s tím budou muset poradit. A začnou bojovat. Dopadne to tak, že dítě, které skutečně není schopné zvládat látku, bude sedět s nějakým asistentem na chodbě anebo někde vzadu. Bude mít stejně svůj vlastní program a ta třída se bude učit stejně, jako se učila předtím. Čili nejde o žádnou inkluzi.“

aaobcanka ( 3. března 2016 03:24 )

Pokračování předešlého příspěvku:...před zraněním navzájem a pro případ, když např. vyhazují 1 učitele z okna,nebo mu lámou ruku apod.,tak aby 2.učitel mohl zavolat pomoc.Školníci nám řekli,že každého agresivního tzv. spratka vezmou hned po 1.útoku na kohokoliv pod krkem a např. mu ponoří hlavu do WC. A to byste žasli, jak si pak kluk už nedovolí,min.na školníka.Jinak tu "zvěř" nikdo v tak velké mase nezvládne.Je třeba je začlenit do běžného kolektivu dětí,a ne je separovat a slučovat nejhorší - jen navenek grázly,aby se jeden od druhého naučil ještě i to špatné,co dosud neznal. Divili byste se,ale ve speciálkách jsou chytré děti!Jen jsou často vychovávány kupodivu inteligentní matkou,ale alkoholičkou,narkomankou, prostitutkou,zlodějkou apod.,která mění pochybné partnery jako ponožky. Tím mají děti špatné vzory a skončí ve zvláštních ZŠ Měl jsem např. s kolegyní třídu na 2.stupni 5 kluků (to byla celá třída).Všichni ti kluci by měli v klasické ZŠ při péči"normální"rodiny jedničky,dvojky,všemu rozuměli, i pokynům o kázni.Pouze neměli motivaci dodržovat pravidla a učit se. Vynikali v matice,jazycích,přírod.vědách,výchovách,ve všem. Kluci si ve škole hráli na "Ramba", ale také jsme viděli slzy 13-letých habánů, když nás úpěnlivě prosili, ať zařídíme jejich návrat do klasické ZŠ, neboť se jich všichni z kamarádů venku, až po širší rodinu začali stranit, opovrhovat s nimi, posmívat se jim. Nepomohl jim z nás nikdo, ředitelka, protekční přes Klause, se bála, že jí klesne stav žáků a zruší jí školu. Žáci jí byli lhostejní pro své "koryto". Tak kluci začali brát drogy a krást. Vraťme děti do standardních ZŠ (min. o třídu níž),musí mít kladné vzory ! V normální ZŠ musí být ve třídě zprvu nejlépe jen 1-2 tzv. zvláštňáci. Pomáhejme českým dětem, aby nás pak, jako dospělí, nevykrádali, nenapadali atd. Ale musíme se s nimi nejdřív po škole, místo neukázněných rodičů, učit, zameškali vše, nic se ve speciálkách neučí. Mentálně postižené (nikoliv tzv. zvláštňáky, speciál

aaobcanka ( 3. března 2016 03:19 )

Speciální školy,bývalé zvláštní, by se měly zrušit.Všichni žáci si jsou v nich navzájem negativními vzory.Kazí se jeden od druhého, učí se to nejhorší z chování spolužáků. Stávají se agresivnějšími, vulgárnějšími a nevychovanějšími, než když na tzv. speciální školu přestoupili. Neumíte si, a hlavně rodiče těchto žáků, vůbec představit, co se tam děje, jak se kazí vaše děti. Nikdo po zvonění není ve třídě, výuka žádná, klasifikace jen na oko pro zákon, kouření a souložení na WC, věčné záškoláctví a útěky z vyučování, vulgarita a fyzické útoky i na učitele jsou běžné a pro nejen rodiče nezveřejňované. Nikdo nikomu o těch hrůzách neřekne, aby se ředitelce/řediteli nezrušila "polepšovna". Každý tzv. zvláštňák by měl být umístěn do třídy standardní ZŠ, pokud možno do max. počtu 2 žáků v každé třídě. Ve větším počtu se srocují v silnou skupinku a narušují výuku. "Zvláštňáci" nezbytně potřebují kladné vzory,které jim chybí doma i ve speciálních školách!Jinak z nich vyrůstají kriminálníci.A ti poté poškozují celou společnost, tj.i kohokoliv z vás. Učitelé šikanu spolužáků a vyučujících účelově,min.před rodiči,tají,aby jim školu nezrušili,přišli by o práci Pedagogové tam vlastně neučí,nelze to ve většině tříd s ohledem na otřesnou kázeň a absenci, což si pedagog z normální ZŠ nedokáže představit.Učili jsme léta na klasické ZŠ a po přechodu do "speciálky" jsme zažili šok. Je to mnohem horší,než si teď myslíte a to se děje po dobu cca 25 let po revoluci, tj. po zničení výborného socialistického školství i na zvl.školách.Nemyslíme marxismus-leninismus, ale všechny typy ZŠ.Vulgarity nejhoršího zrna "papouškované" stále dokola (pí..,kun..,hov..,zmr..,svi..,krá..,deb...,kret...,jeb.., atd.),tvrdé kopy,údery,podrážení nohou,plivání i do obličeje atd.všech lidí ve škole včetně ředitelky,zástupkyně,školníků.Ve zvl.školách jsou na ty tzv.parchanty potřeba 2 školníci stejně,jako učitelů ve třídě o třeba jen 5 žácích,a často jen klucích.Jeden učitel by žáky nezvládl uchránit před zr

petr1111j ( 2. března 2016 21:17 )

To se těhle netýká, ti to museli diktovat

agent700 ( 2. března 2016 20:59 )

Bylo tady toho daleko víc, podstatná část rozhovoru...a teď skoro nic. Jestli senzuruje už i bulvár...tak potěš koště.

mirres ( 2. března 2016 20:58 )

Když tak čtu některé (3) příspěvky, tak jsou jasným důkazem, že i speciální školství naučí lidi psát, doufám, že některé i myslet.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud