Test Blesku: Jak se v zimě topí v tramvajích, autobusech, čekárnách

Autor: Kateřina Kycltová, krajští redaktoři, mokk - 
8. února 2012
05:00

Globální oteplování má asi zpoždění, počkáme si na vytopenou tramvaj, těší se cestující podupávající na zastávkách. „Konečně se ohřejeme!“ doufají. Jenže značná část má smůlu. Jak Blesk zjistil, v některých případech je rozdíl mezi mrazem na ulici a chladem v dopravním prostředku nevelký. Ani čekárny u železničních stanic na tom nejsou lépe. Ještě že sibiřské mrazy v úterý trošku polevily.

Rozdíly teplot mezi jednotlivými hromadnými dopravními prostředky jsou veliké. A jak ukázal test Blesku, hodnoty na teploměrech uvnitř vozů se liší i město od města. Například v Karlových Varech pohodlí dopravy třeskuté mrazy nijak nepoznamenaly. Blesk změřil teplotu v autobusech linek 1 a 3. V prvním bylo 14,8 stupně a ve druhém dokonce 19 stupňů. Teplo si pochvalovali i cestující. „To je dobře, že topí. Člověk je ze zastávky pořádně vymrzlý,“ libovala si důchodkyně Anna Slavíková (65).

Teplo si však nemohou pochvalovat cestující čekající na vlaky v Roudnici nad Labem. V místní čekárně Blesk včera dvacet minut po poledni naměřil pouhých 2,6 stupně Celsia. „Budova je stará, z velké části prosklená, a proto je těžko vytopitelná,“ vysvětlil zimu v čekárně tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Praha: tramvaje, nebo ledničky?

Samostatnou kapitolou jsou tramvaje. Jak se totiž ukázalo, zde jsou rozdíly největší. Nejenže se jejich teplota liší vůz od vozu, ale především kraj od kraje. Teplo v nich mají na příklad v Olomouci, kde Blesk naměřil v průměru kolem dvanácti stupňů Celsia. O něco méně stupňů je pak v brněnských tramvajích, a to 7,5 °C. Největší zima je však v tramvajích v hlavním městě. Ve voze číslo 15 Blesk v úterý krátce po k přetápění nebo nízké teplotě uvnitř tramvaje při manuálním nastavení vytápění,“ odůvodnila nízkou teplotu tramvají Aneta Řehková z tiskového oddělení pražského dopravního podniku.

Jak dopadlo měření teplot?

Město Místo měření Teplota ve °C
Sušice Dálkový autobus 23
Strakonice Hala autobusového nádraží 20
Ústí nad Labem Osobní vlak
17
Zlín Trolejbus 15
Karlovy Vary
Autobus MHD 14,8
Olomouc
Tramvaj 12
Praha Metro 11,6
Brno Autobus 10
Brno Tramvaj 7,5
Praha Autobus 3,6
Roudnice nad Labem čekárna vlakové nádraží 2,6
Praha Tramvaj 0,4

samantk ( 16. srpna 2012 19:35 )

V tramvaji nemá být velká teplota. Nastoupí nabalený člověk z mrazu a jak mu asi bude v zimní bundě třeba ve 12 stupních? A ano řidič sedí v krátkém rukávu a ano je to normální, páč tam sedí 8h a déle. A tolik otazníků píšou jen retardi...

poradkyne ( 8. února 2012 11:39 )

Pražské tramvaje snad ani nebudu hodnotit, v každe druhe je zima jako v mrazáku, řidič sedí v krátkém rukávu a cestujíci nabalení jako pumpy. Přijde Vám to normální?????????????????????

manolla1 ( 8. února 2012 11:36 )

Ty jsi svoji lebku měl na mrazu asi dlouho, že! Jinak bys nemohl napsat takovou hovadinu! Tykám - sorry - ale urazil si nejen mě!

manolla1 ( 8. února 2012 11:34 )

oprava: Nenažranci - parazité!

manolla1 ( 8. února 2012 11:33 )

Za to, kolik platíme za lístky,atd. a stále Ti "nenažaranci" zdražují, by mělo být ve všech dopravních prostředcích čisto, v zimě teplo, atd. Bez dalšího komentáře! TEČKA!

Zobrazit celou diskusi