Ze tří lipenských přívozů má hornoplánský zvláštní význam, vozí nejen letní turisty, ale také lidi do zaměstnání a lyžaře do rakouského skiareálu Hochficht. Ve zbývajících dvou přístavištích trvala sezona od dubna do listopadu.

"Převoz je pro nás velmi důležitý. Lidé, kteří z druhého břehu dojíždějí do práce, díky němu ušetří až 20 kilometrů cesty. Dlouhé roky je také oblíbenou turistickou atrakcí. Hlavně v létě převáží i plno cyklistů," uvedl Jiří Hůlka, starosta Horní Plané. Loď letos navíc čeká pravidelná technická kontrola, která se provádí jednou za čtyři roky.

Loni převoz po lipenském jezeře fungoval až do začátku února. V roce 2012 byl provoz přerušen 18. ledna, v předchozích letech i na začátku prosince. Dlouhé přepravní sezoně přejí v posledních letech teplé zimy, z čehož ovšem nemají radost bruslaři, protože jim nezamrzne nejdelší bruslařská dráha na světě.

Hornoplánský přívoz za deset měsíců, od dubna do první lednové neděle přepravil na druhý břeh zhruba 80.000 lidí, stejně jako v předchozí sezoně. Cyklista s kolem za přepravu dlouhou 526 metrů zaplatí 30 korun, pasažér 30 a třeba řidič s autem 50 korun. Obdobné ceny zaplatí lidé na trase dlouhé asi 400 metrů přes Lipno z Frymburku do Přední Výtoně. Na nejdelší trasu dlouhou 1,5 kilometru se mohli turisté vydat také z Dolní Vltavice k hraničnímu přechodu Kyselov.