V tuto chvíli je zrušeno jak stavební, tak územní rozhodnutí, řekl dnes ČTK advokát Karel Bocek, jenž ve sporu zastupoval Občanské sdružení Střítež - za zdravé životní prostředí. Halou na výrobu převodovek se musí znovu zabývat krajský úřad, výsledek zůstává otevřený. Automobilka se k dnešnímu rozhodnutí nevyjádřila, krajský úřad čeká na písemné odůvodnění, poté zváží další postup.

O umístění haly a povolení stavby rozhodl nejprve v únoru 2011 stavební úřad v Dobré na Frýdecku-Místecku. Krajský úřad o dva měsíce později rozhodnutí částečně změnil a potvrdil. Následovala správní žaloba občanského sdružení ze Stříteže.

Z mnoha konkrétních i obecnějších výhrad občanského sdružení uznal Krajský soud v Ostravě loni jen malou část. Rozhodnutí krajského úřadu zrušil zejména kvůli tomu, že se údajně dostatečně nezabýval zvýšeným zatížením obce Střítež nákladní kamionovou dopravou vyvolanou rozšířením převodovkárny. Úřad totiž podle krajského soudu dospěl k závěru, že Střítež není v bezprostředním okolí areálu.

"Z napadeného rozhodnutí pak nelze nikterak seznat, kam až podle žalovaného (krajského úřadu) okolí s přihlédnutím ke všem vlivům stavby, včetně zatížení automobilovou dopravou, sahá, tzn. proč do tohoto okolí není vůbec Střítež pojata," stojí v loňském rozhodnutí krajského soudu. Občanské sdružení poukazovalo hlavně na to, že přes Střítež budou jezdit kamiony do sesterské automobilky v Žilině na Slovensku.

Krajský úřad podle vedoucí oddělení stavebního řádu Pavlíny Sniegoňové práva obce Střítež nijak neomezil. Přiznal jí postavení účastníka řízení a řešil i dopravní dopady stavby. Soud však prý měl odlišný názor na to, jak podrobně se musí stavební úřad otázkou dopravy zabývat. Proto taky krajský úřad podával proti rozsudku kasační stížnost. Další postup úřad zváží po doručení písemného odůvodnění.

Díky výstavbě nové haly se podle informací automobilky z roku 2012 zvýšila roční výrobní kapacita převodovek z 300.000 na 530.000 kusů. Vzniklo 97 nových pracovních míst.