"Odbourali jsme přídavné odstavné pruhy, které byly podél chodníků po celé délce. Průtahem se tedy silnice zúžila, což řidiče vede ke snížení rychlosti," uvedl. Z odstavných tahů zmizely kamiony, které tam parkovaly kvůli víkendovým zákazům jízd v Německu. "A když měli lidé celý víkend před domem odstavený kamion a řidič tam vykonával vše - hygienu a jakékoli potřeby, tak to nebylo úplně příjemné," uvedl. Součástí opravy průtahu, kterou dělalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s obcí, tak bylo rozbití asfaltových i hliněných ploch, kam se vešly kamiony, na menší ostrůvky pro osobní vozy.

Obec, která do všech investic souvisejících s průtahem dala 4,5 milionu korun, vybudovala chodníky po celé téměř kilometrové délce obce po obou stranách. "ŘSD nám s tím hodně pomohlo. Na spoustě míst zasáhli svojí stavbou a pak to napravovali," uvedl starosta.

ŘSD dokončilo opravu dožitého a zdevastovaného úseku silnice první třídy I/26 koncem loňského roku, poté následovaly obecní dodělávky. Stála 53 milionů korun. Stavbaři museli silnici sanovat do hloubky 60 centimetrů, a to po celé délce průtahu téměř 1,4 kilometru. Vozovka nebyla podle ŘSD konstruována na současnou zátěž. Od roku 2002 na ní nebyla provedena žádná generální oprava a pouze se záplatovala. Po silnici jezdí v průměru za 24 hodin přes 12.000 vozidel, z toho čtvrtina nákladních. Je to třetí nejvíce frekventovaný hlavní tah z Plzně, po silnicích I/27 na Klatovy a I/20 do jižních Čech.