Po důležité železniční trati z Bludova do Jeseníku letos nebudou jezdit vlaky kvůli rozsáhlým opravám zhruba osm měsíců. Výluka bude zahájena na začátku dubna a skončit má v listopadu. Náhradní dopravu cestujících zajistí autobusy. Na jaře začne také velká oprava silnice přes Červenohorské sedlo, která spojuje Šumperk s Jeseníkem. Silnice bude kvůli tomu až do podzimu uzavřena. Zároveň se plánuje výluka na části železniční trati z Jeseníku na Ostravu.
Předseda Okresní hospodářské komory v Jeseníku Bořivoj Minář ČTK řekl, že jeseničtí podnikatelé měli kvůli nedostatku informací obavy z toho, že v létě nebudou mít jak přepravovat náklad, protože hlavní komunikace budou pro nákladní dopravu uzavřeny. Hospodářská komora se proto rozhodla zmapovat situaci. "ŠZDC nás ujistila, že aspoň jedno železniční rameno bude vždy pro nákladní dopravu z a do Jeseníku otevřeno. Pro naše podnikatele z Jesenicka je to dobrá zpráva a uklidnění, jelikož kvůli nulové komunikaci železničních dopravců nevěděli, co mají očekávat," podotkl.
Mluvčí ŠZDC Jakub Ptačinský ČTK řekl, že nákladní železniční doprava na Jesenicku bude nejvíc zkomplikována v září, kdy je kromě opravy trati z Bludova do Jeseníku naplánována také uzávěra železniční trati ve směru přes Krnov na Ostravu. Opravována totiž bude od března do prosince trať mezi Opavou a Krnovem. Na polovinu září je pak naplánována rekonstrukce na trati z Krnova do Olomouce v úseku mezi Vekou Bystřicí a Olomoucí, která má trvat osm dní. "Z toho vyplývá, že kompletní uzávěra bude trvat osm dní," podotkl Ptačinský. ŠZDC o chystaných výlukách podle Ptačinského včas informovala všechny instituce tak, jak to nařizuje zákon.
Silnice z Koutů nad Desnou na Červenohorské sedlo byla uzavřena na několik týdnů už loni na podzim, aby dělníci a lesníci mohli připravit staveniště. V zimním období, tedy od 15. listopadu do 15. dubna, je silnice otevřena a přes léto bude kvůli rekonstrukci opět uzavřena. Oprava má trvat celkem 17 měsíců. Díky rozšíření zatáček a vybudování úseků pro předjíždění by se průjezdnost této důležité silnice měla zlepšit.
Kvůli uzavírce budou muset řidiči jezdit po objízdné trase, která vede ze Šumperka přes Hanušovice směrem na obec Lipová-lázně a Jeseník. Pro nákladní automobily vyšší než 3,9 metru vede objízdná trasa z Jeseníku do Šumperku přes Vidly, Vrbno pod Pradědem, Bruntál, Rýmařov, Sobotín a Rapotín.
Rekonstrukce silnice I/44 vedoucí po jižním svahu sedla naváže na už dokončenou opravu komunikace vedoucí po opačné straně kopce, která byla zprovozněna v roce 2008.