Ve Francii počet nových registrací v říjnu klesl o 3,8 procenta na 160.162 aut. Po očištění je to první meziroční pokles od února. Důvěra v ekonomiku se podle CCFA totiž snižuje, a spotřebitelé tak odkládají nákupy dražšího zboží na později.

"Jsme v situaci, kdy všechny indikátory poukazují na odkládání nákupů, klesající důvěru a deflační riziko," sdělil podle agentury Reuters mluvčí asociace François Roudier.

Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Evropský automobilový trh klesal šest let a k růstu se vrátil až loni. Francie za ním ale nadále zaostává. Za prvních deset měsíců roku se prodej nových aut v druhé největší ekonomice eurozóny zvýšil o pouhých 1,4 procenta. Asociace CCFA podle Roudiera brzy přehodnotí svůj odhad růstu za celý rok, který nyní předpokládá na úrovni dvou procent.

V Itálii prodej aut v říjnu meziročně stoupl o více než devět procent, ve Španělsku vzrostl dokonce o více než 26 procent. Prodej ve Španělsku se tak zvyšuje už 14 měsíců za sebou. Přispívá k tomu pokračující program dotací na nákup automobilů.