"Existovaly úvahy o okružní křižovatce. Byla k dispozici také studie o spirálové křižovatce, ale ani jedno z těchto řešení nebylo možné kvůli místním prostorovým podmínkám," řekl Hyský.
Stavební práce na úpravě křižovatky začaly v polovině června. Kromě osazení semaforů vznikly přechody pro chodce, stavbaři rozšířili vozovku ve směru na Střítež, přibyl i nový chodník vedoucí z obce Červený kříž až po hotel Tři věžičky. Náklady na úpravu křižovatky si podle Jiřího Vybíhala, ředitele dopravní společnosti Jipocar, která má v blízkosti logistické centrum, dosáhly více než osmi milionů korun. Investice sdružil Kraj Vysočina, město Jihlava, obec Střítež a firma Jipocar.
V lokalitě se rozrůstají průmyslové areály, v dopravních špičkách byla křižovatka do současnosti pro vozidla na vedlejší silnici dlouhé minuty neprůjezdná. "Vozidla často čekala na průjezd křižovatkou i více než půl hodiny. Při odbočování k čerpací stanici se často celá křižovatka zablokovala," řekl Vybíhal. Podle starosty Stříteže Pavla Koudely v zablokované křižovatce mnohokrát uvízli lidé jedoucí do zaměstnání. "Průjezdnost a bezpečnost se určitě zlepší," doufá Koudela.
Podle krajské policejní mluvčí Dany Čírtkové si v roce 2010 tři nehody v křižovatce vyžádaly jedno smrtelné, jedno těžké a dvě lehká zranění. O rok později tam policisté vyšetřovali čtyři nehody s devíti lehkými zraněními a křižovatku vyhodnotili jako rizikovou.
"Uskutečnila se řada úprav dopravního značení, rychlost byla snížena až na 50 kilometrů v hodině, zlepšení plynulosti dopravy to ale nepomohlo," řekla mluvčí. Současné řešení světelnou signalizací je podle ní z pohledu policie ideální, napomůže ke zvýšení bezpečnosti, ale hlavně plynulosti dopravy.
Dnešní slavnostní zahájení provozu světelné signalizace zdržela přibližně o hodinu dopravní nehoda dvou nákladních automobilů, která se stala přímo v křižovatce. Nehoda skončila bez zranění.