Máj je největší lodí z flotily Máchova jezera. "Loď sice byla ve výborném technickém stavu, ale 55 let provozu na ní přeci jen bylo vidět, tak jako na lidech. Tak jsme jí dali k narozeninám nový kabát a teď může být zase perlou Máchova jezera," vysvětlil Reichert. Renovace stála pět milionů korun. "Snažili jsme se ctít, jak to bylo vyrobené. Nechtěli jsme nic nového, co šlo zachovat, jsme zachovali. Když jsme dělali něco nového, tak ve stejném stylu," doplnil.
Výletní parník Máj pojme až 250 pasažérů a je jediný svého druhu, v roce 1959 ho postavili speciálně pro Máchovo jezero. Když loď poprvé spouštěli ve Starých Splavech na vodu, použili tank T34. Ten už dnes zdejší Regata nemá, a tak se museli spokojit se dvěma těžkotonážními jeřáby, které si s 80tunovým kolosem dokázaly poradit. Už krátce po poledni byla bílomodrá loď opět na hladině přístaviště nedaleko hlavní pláže.
Flotila na Máchově jezeře má celkem čtyři lodě. Letošní plavební sezonu tak v červnu zahájí jen trojice lodí, Máj se k nim podle Reicherta přidá až ve druhé půlce června. Máj není nejstarší lodí flotily, tou je Jarmila z roku 1924, která pochází z Hamburku. "Všechny lodě jsou ve výborném technickém stavu, rádi bychom postupně renovovali i další lodě, všechno je to ale o penězích. I na renovaci Máje jsme si museli půjčit, pokud nám to ale dovolí finanční podmínky, určitě budeme renovovat další," dodal ředitel Regaty Máchovo jezero.