Volkswagen se na Slovensku řadí k předním zaměstnavatelům. V roce 2012 slovenská továrna automobilky zdvojnásobila produkci aut na rekordních téměř 420.000 vozidel.

Odbory odmítly návrh vedení firmy, který počítal se čtyřprocentním poklesem mezd a s krácením délky směn. "My bojujeme za to, aby pracovníkům rostla reálná mzda. Máme kvalifikované, flexibilní zaměstnance," uvedl Smolinský, podle kterého slovenská továrna v rámci skupiny Volkswagen patří ke špičce. Dodal, že průměrný měsíční plat pracovníků továrny loni včetně bonusů dosáhl zhruba 1600 eur (43.900 korun). To představuje téměř dvojnásobek průměrné mzdy na Slovensku.

V reakci na neúspěch dřívějších jednání ohledně platových a pracovních podmínek odbory a vedení slovenského Volkswagenu povolaly zprostředkovatele. Ten může přijít s kompromisním návrhem. "Jakmile ho některá ze stran neakceptuje, bude to špatné," poznamenal Smolinský. Společnost probíhající vyjednávání nekomentovala.

V Bratislavě Volkswagen vyrábí sportovně užitková vozidla Volkswagen Touareg a Audi Q7 a také části vozu Porsche Cayenne, jehož celou výrobu má továrna převzít přibližně v závěru roku 2017. Do výrobního portfolia závodu patří také malé automobily Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě. Volkswagen má továrnu také v Martině na severu země, tam se zaměřuje na produkci komponentů. V Košicích zase připravuje vozy na export pro ruský trh.

Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů slovenské ekonomiky. Loni produkce vozidel na Slovensku podle tamního svazu automobilového průmyslu stoupla na nový rekord více než 980.000 vozidel. Země tak v přepočtu na obyvatele udržela pozici světové jedničky v produkci automobilů. Volkswagen Slovakia loňské výsledky dosud nezveřejnil.