Společnost působí v deseti zemích. Ve Finsku a Nizozemsku kromě časopisů vlastní i televizní stanice. Firma současně uvedla, že hodlá strategicky přezkoumat své aktivity v Rusku, střední a východní Evropě a v Belgii. V posledních měsících se spekuluje o prodeji české Sanomy, oficiálně to ale firma nekomentovala.
Hospodaření firmy ohrožuje prudký pokles příjmů z reklamy a částečně i koupě nizozemské televizní stanice SBS. Sanoma koupila stanici v roce 2011 za 1,3 miliardy USD (24,6 miliardy Kč), ta však od té doby přišla o diváky a Sanoma musela zaúčtovat v souvislosti s akvizicí vysoké odpisy. Ve třetím čtvrtletí pak firma kvůli novým odpisům v Nizozemsku a Rusku vykázala provozní ztrátu 240 milionů eur (6,2 miliardy Kč). Příjmy z reklamy v časopisech se snížily o 20 procent.
O práci mají přijít pouze zaměstnanci v Nizozemsku a Finsku a dotkne se převážně divize časopisů a novin, napsala agentura Reuters.
V Česku působí Sanoma Media Praha, která je jedním z největších mediálních domů v zemi. Na trh přináší tištěné tituly Vlasta, Týdeník Květy, Story, National Geographic, Překvapení, Dům & zahrada, Fajn Život, Praktická žena, Traveler či Chuť a styl. Do nabídky patří i weby eStranky.cz nebo kafe.cz. Sanoma Media Praha je součástí společnosti Sanoma Media Russia & CEE (SMRCEE). Ta patří finskému mediálnímu koncernu Sanoma a zastřešuje aktivity této firmy ve střední, východní a jihovýchodní Evropě.