Recenze: Krámek s fantazií čeká, kdy do něj vstoupíte

22. srpna 2023
16:44

Příběh tak krásný, že se vám bude tajit dech. Tak kouzelný, že mu propadnete během prvních řádků. Tak úžasně napsaný, že se s každou větou budete chtít mazli. To je druhý román Australanky Tabithy Bird nazvaný Krámek s fantazií, vstupte dál.

Vítejte v krámku s fantazií, který putuje po celém světě a nabízí starožitné cetky, jež dokážou naplnit ztracené sny, a zvláštní telefony, díky nimž se můžete spojit se svými milovanými na onom světě. Po příjezdu do malého městečka Boonah však starý obchodník s fantazií Earlatidge Hubert Umbrey zjišťuje, že umírá a že co nejrychleji musí najít svého nástupce, protože i v malém Boonahu je řada těch, kterým by jeho kouzla pomohla. Například Enochovi – desetiletému chlapci, jenž oplakává svého otce a provinile skrývá jakési tajemství. Nebo Ann, která do města přicestovala za umírající babičkou, a přesto s lítostí myslí především na jednoho muže. Ovšem i samotnému panu Earlatidgeovi připraví krámek během jeho posledních dní na zemi obchod v podobě, v jaké jej nikdy dřív nepoznal – a dokáže tak čelit svému osudu. Nenechte si ujít poutavý magický román o fantastickém krámku, který přináší útěchu, klid a naději těm, kteří to potřebují.

Takto si krámek s fantazií, který putuje po celém světě, představuje umělá inteligence. Takto si krámek s fantazií, který putuje po celém světě, představuje umělá inteligence. | Blesk – Midjourney AI

Někdy se vám dostane do ruky kniha, kdy hned během prvních řádků řeknete: Tohle je příběh, v němž chci být. Ovine vás krásou textu, povědomostí, jako byste ho vyprávěli sami, jako byste ho prožívali. To je Krámek s fantazií. Věty, které plynou vaším nitrem tak přirozeně, jako vzduch, který dýcháte. Kniha vás zahrne skvěle napsanými postavami, kouzlem neopakovatelnosti. Budete s radostí a potěšením objevovat druhý román australské autorky Tabithy Bird. „Člověk, který hledá nemožné, najde. Ten, kdo ne, nikdy nemůže,“ zní jedna z myšlenek knihy.

Při čtení Krámku s fantazií budete dojatí, možná smutní, ale zároveň pocítíte radost z toho, že vše může dobře skončit, tak nebo onak. Odehraje se ve vás doslova bouře emocí, budete chtít ten krámek navštívit a pak si uvědomíte, že ho máte v ruce. Krámek s fantazií je z mnoha příjemných důvodů výjimečná kniha. Když se jí necháte prostoupit, budete odměněni. Velký dík překladatelce Markétě Polochové za to, jak bravurně a s maximální citlivostí text zpracovala.

Tabitha Bird

Krámek s fantazií

Vydavatel: Argo, 2023 • Překlad: Markéta Polochová • Počet stran: 360