Recenze: Velká kniha povídek o psech je fajn společníkem i pro „nepejskaře“

23. října 2021
16:00

Máte rádi zvířecí příběhy, byť sami žádného domácího mazlíčka nechováte? S touto knihou můžete sami i se svými blízkými prožít příjemné chvilky i bez šťouchání studených čumáčků a doteků hřejivých chlupáčů. Dětem navíc pomůže se čtením.

Velkou knihu povídek o psech představuje vydavatel jako kolekci nejzajímavějších psích příběhů od slavných světových i českých autorů. Najdete zde díla Jamese Herriota, Jana Wericha, Roalda Dahla, Virginie Woolfové, Jeroma Klapky Jeroma, Karla Čapka a dalších. Začtěte se do šestadvaceti napínavých, zábavných i dojemných příběhů o psí věrnosti, odvaze, chytrosti a nápaditosti. Řada povídek odráží lásku a osobní zkušenost známých spisovatelů s nejlepším přítelem člověka. „Kniha představuje výběr těch nejlepších povídek ze světové literatury se psími hrdiny v hlavní roli, má větší dárkový formát, a navíc obsahuje originální tematické ilustrace,“ uvádí také vydavatel.

Shrnuje tak vše podstatné, titul toho však nabízí víc. Po technické stránce je Velká kniha povídek o psech opravdu povedeným kouskem. Díky velkému formátu a také větší velikosti použitého písma si ji s gustem mohou pohodlně číst i starší lidé nebo naopak rodiče se školáky, kteří se teprve učí krotit písmenka. Povídky mají příjemnou délku, dají se tak vyprávět před spaním stejně jako v rámci výuky. Výběr toho správného dobrodružství pro daný okamžik usnadňuje tematické dělení do kapitol, čtenář se i leccos dozví o jednotlivých autorech ve stručných medailoncích každého z nich. Zpracování obálky knize předurčuje roli skvělého dárku pro každého milovníka psů. S tím úmyslem také vznikla.

Byť je kniha jednoznačnou poctou pejskům, i nepejskaři v ní najdou zábavu i spoustu moudra. Povídky tvoří pestrou paletu žánrů typických pro každého z tvůrců zvučných jmen, kteří jsou sami o sobě zárukou kvalitního počtení. Kniha bezesporu naplňuje představu o titulu, ke kterému se čtenáři rádi vracejí – jen tak nakouknout, ve chvílích odpočinku nebo v pauze mezi jinými knihami. Není jí co vytknout. Už na první dojem je laděná citlivě, s úctou k tvůrcům a se zodpovědností vůči budoucím čtenářům. Velká kniha povídek o psech je zkrátka titulem, který se obejde bez sáhodlouhých chvalozpěvů. O své dokonalosti přesvědčuje od úvodní stránky.

Kolektiv autorů

Velká kniha povídek o psech

Vydavatel: Familium, 2019