Polojasno 9°C

Recenze: Jizvou končí epické vyprávění potetované Leory

Recenze: Jizvou končí epické vyprávění potetované Leory  (Autor: nakladatelství Moba)
Autor: dce -
13. srpna 2020
17:08

Finále jaké jsme si zasloužili? Ano i ne - Jizva, třetí díl série INK, přináší konečně rozřešení boje mezi znepřátelenými společenstvími potetovaných a prázdných. Podaří se Leoře nastolit mír? Pokud ano - za jakou cenu?

Leora je vyděděncem v obou kulturách svého světa - potetovaná s krví prázdné nepatří ani do jedné společnosti a sama se nedokáže vzdát ani jedné. Po návratu domů do Svatoměstí byla svědkem vraždy a vzkříšení starosty Ostříže. Moc dobře ale ví, že tu něco nesedí. Stává se vězněm ve vlastním domově, ani to jí ale nezabrání bojovat za to, co považuje za správné. Její protivník je ale mnohem silnější než ona...

Jizva - poslední díl trilogie INK Tajemství kůže velice těsně navazuje na předchozí knihu a velice rychle přechází ve velmi dramatické a bolestivé vyvrcholení. Alice Broadwayová přináší další pohled do abstraktního světa, ve kterém bojují znepřátelené klany potetovaných a prázdných lidí, ve víře, že jejích pravda je ta jediná správná. Ústřední hrdinka Leora už ale definitivně odhaluje, že žádná z frakcí není v právu.

Svět knih Broadwayové je originální, fantaskní a dokonale rozpolcený. Bohužel ho ale autorka zabydlela postavami, které neprochází žádným ani trošku zajímavým procesem proměny - jejich myšlenky i činy jsou zcela předvídatelné. Při zpětném ohledu za celou trilogií je navíc až nudné neustále putování hlavní postavy tam a zpátky mezi dvěma společenstvími, při čemž ji to konkrétní pokaždé strhne na svou stranu. Její vnitřní boj je až příliš zdlouhavý.

Posledních padesát stran závěrečného dílu trilogie se konečně dočkáme akčního a dobrodružného vyprávění, které nám aspoň trošku vynahradí zpomalený začátek knihy.

Alice Broadwayová přišla se skvělým nápadem, ale výrazně horším zpracováním. Celé trilogii by slušela drsná redakce textu a výrazné krácení. Délka jedné běžné knihy by INK jednoznačně prospěla. Příběhu chybí výrazná akce a přebývá až příliš filosofování a zbytečné pobíhání postav krajinou.

Alice Broadwayová

Jizva

nakladatelství Moba, 2020