Polojasno 14°C

Recenze: Policajt-čaroděj pošesté - Peter Grant vyšetřuje vraždu na večírku dětí zbohatlíků

Recenze: Policajt-čaroděj pošesté - Peter Grant vyšetřuje vraždu na večírku dětí zbohatlíků  (Autor: nakladatelství Argo)
Autor: dce -
16. června 2018
17:33

Už pošesté se vrací Ben Aaronovitch se svým konstáblem Peterem Grantem - policistou s magickými schopnostmi. A také magickými problémy... Tentokrát to chvíli vypadá, že bude vyšetřovat obyčejnou ne-kouzelnou vraždu, opak je ale pravdou. Dokonce se dostane tak daleko, že stane "tváří v tvář" Muži bez tváře.

Sotva se Peter vrátí z venkova do Londýna, už se dějou věci. Z luxusní rezidence boháčů odvezou z večírku polomrtvou dívku, která krátce na to umírá - všechno nasvědčuje tomu, že ji zabily drogy. Jenže na párty byla mezi hosty i dcera lady Tyburn, které Peter dluží laskavost, a tak se musí zapojit do vyšetřování zdánlivě obyčejného případu.

Jak už tomu ale u Petera bývá, nic není obyčejné a během chvíle lítá zase v průšvihu. Na scéně se navíc objeví i Lesley a Muž bez tváře. A ani jeden si s Peterem nebude brát servítky. Spadne zase pár budov, zemře pár lidí, účet za práci čarodějného konstábla se zase o něco prodlouží, ale dostaneme odpovědi na (některé) naše otázky, takže se to vlastně vyrovná.

Aaronovitch se ani v dalším pokračování příhod Petera Granta nedržel zkrátka. Už tak bohatý a zamotaný příběh získává s novými detaily, postavami a informacemi na objemu. Stejně jako předchozí knihy, i tato dokáže čtenáře pohltit, jenže začíná být problém s hloubkou, do které člověk zapadne. Zdá se, že Grantův život je tak složitý, že se v něm brzy začneme ztrácet - nebo se tak už možná stalo.

Strom viselců je podobně jako jeho předchůdci famózním čtivem - napínavé, vtipné a přirozené vyprávění vás prostě bude bavit. Je ovšem otázkou zda není cena za dobré čtivo v podobě řádků nafutrovaných dějem až příliš vysoká. Zvláště v ohledu na fakt, že jde patrně na dlouhou dobu o poslední díl vydaný v češtině. Aaronovitch totiž teprve v listopadu plánuje vydat sedmý díl v originále. Na překlad si tedy počkáme minimálně rok. A to bude tou pravou zkouškou paměti a soustředění.

Ben Aaronovitch

Strom Viselců

nakladatelství Argo, 2018

272 stran

Hodnocení: 70 %

Tomas77 ( 16. června 2018 18:06 )

První tři díly skvělé zábavné čtení kdy se dovíme hodně o Londýně a fungování Londýnské policie,bohužel v dalších dílech nám tam trochu začíná pronikat multikulti agitka a reklama na to jak je Londýn bezpečný a všichni jsou jedna rodina....nogo zony tam sice jsou... ale nejsou tak hrozné,muslimové, pokud je potkáme, jsou "frii a kchul",zlosynové jsou převážné bílí nebo z ruska ,vše je velmi pod prahové a nevtíravé, ale přesto to tam je ...ale i přesto knihy vřele doporučuji skvěle se pobavíte a zjistíte něco o Londýně a jeho historii