Recenze: Konec trapných rande a nudných manželství? Test DNA vám najde spřízněnou duši

Spřízněné duše
Spřízněné duše  (Autor: XYZ )
Autor: všm -
28. února 2018
17:46

Hádky, nevěry, rozchody, zlomená srdce... Jak krásný by byl svět, kdyby se milostné vztahy mohly obejít bez podobných dramat. Princ by potkal princeznu, svou spřízněnou duši, a všichni by žili šťastně až navěky. Nebo snad ne? Na to odpovídá skrz pětici příběhů ve svém novém thrilleru John Marrs.

Představte si svět, kde byste nemuseli absolvovat desítky neúspěšných schůzek, ztrácet léta v neperspektivních vztazích a nudit se k smrti v nefunkčních manželstvích. Svět, kde by vám systém na základě vzorku DNA dokázal najít ideálního partnera - vaši spřízněnou duši. Že to zní lákavě? To si na počátku příběhu myslí i pětice hrdinů románu Johna Marrse - Nick, Mandy, Jade, Christopher a Ellie. Ne všechny ale na konci cesty čeká ono vysněné „a žili šťastně až do smrti“.

Kniha tématem i názvem může evokovat představu červené knihovny okořeněné špetkou sci-fi. Prvních několik stránek tomuto dojmu i nahrává. Máme tu například plachou dívku, která zoufale hledá lásku, kariéristku, která se bojí kohokoliv pustit k tělu, dvojici, jenž váhá, zda by se měla vzít... stereotypní postavy a klišé zápletky. Již v momentě, kdy autor představí jako jednoho z dalších hrdinů sériového vraha, ale začne být zřejmě, že Marrs má za lubem něco mnohem víc než přeslazený románek.

Na 400 stránkách se zajímavě zamýšlí nad lidskou náturou a známým faktem, že vše se dá zneužít a nejhorším nepřítelem jsme si my sami. Ne všichni například reagují na objev „vztahové DNA“ s nadšením. Co pro tisíce lidí znamená šanci na pravou lásku, to pro další tisíce znamená rozvrácená manželství a zničené rodiny. Ti, kteří se totiž spárovali kdysi tradičně, nyní opouštějí své polovičky, pokud jim systém objeví spřízněnou duši.

Kniha sice v jednotlivých tématech nejde tak do hloubky, jak by mohla, nabízí ale dostatek nových podnětů k zamyšlení, aby nepůsobila plytce. Zároveň se málokterý z příběhů vyvíjí tím způsobem, jakým čtenář na začátku očekával, čímž si dílo dokáže udržet vaši pozornost až do poslední stránky.

John Marrs

Spřízněné duše

nakladatelství XYZ, 2017