Recenze: Mládí v hajzlu už máme všichni – včetně syna Nicka Twispa

Recenze: Mládí v hajzlu už máme všichni – včetně syna Nicka Twispa  (Autor: nakladatelství Jota)
4. května 2016
14:04

Mládí v hajzlu je většině devadesátkových dětí notoricky známá série deníků Nicka Twispa, který už jako puberťák zvládl spáchat několik zločinů, podpálit město a zajistit si nelegální plastickou operaci obličeje. Mládí imrvére v hajzlu je pokračováním těchto deníků v o poznání modernější době, ale se stále stejně trhlým hrdinou – Nickiem Davidsonem.

Nickie žije průměrně nudný život plný rodičovské prudy a očekávání prvního pohlavního styku, dokud si jeho otec nenajde na internetu informace o krevních skupinách a nedozví se tak, že Nickie rozhodně není jeho syn. Jeho matka přizná pravdu a vezme Nickieho za jeho skutečným otcem – starým známým Nickem Twispem, který je teď padesátiletý zkrachovalý žonglér žijící v LA v apartmánovém domě, kde je víc švábů než nájemníků.

Nickie přirozeně není zrovna nadšený, že v jeho žilách koluje Twispova DNA – sklony k malému vzrůstu a padání vlasů tahle rodina prostě nezapře, ale život v LA s bývalou televizní hvězdou má i své světlé stránky – spoustu kontaktů na ne tak zkrachovalé a dost aktuální filmové hvězdy a město, ve kterém je pro takového Twispa spousta prostoru k vymýšlení a realizaci šílených plánů náctiletých.

Mládí imrvére v hajzlu potěší hlavně ty, kteří se v dřívější či pozdní pubertě prolouskali originální sérií deníků Nicka Twispa, a tak jim neujde návaznost na předchozí děj ani camea různých starých známých postav, které provázely děj sedmi předešlých knih. Ovšem ani pro nováčky není toto dílo C. D. Payna něco, čemu by se měli vyhnout. Právě naopak, neznalost předchozích dílů v pochopení děje nebrání a dost možná čtenáře naláká k pokračování v četbě originální série.

Román je psán formou deníkových záznamů, nepostrádá vtip, sarkasmus a nadhled, jako ostatně žádný z jeho předchůdců, a autor ani při sedmém pokračování netrpí nedostatkem nápadů či syndromem vykrádání sebe sama. Nickie je ze stejného těsta jako jeho otec Nick, a tak čekejte klasickou twispovskou bláznivou jízdu, která je místy spíše více než méně neuvěřitelná, ale o to zábavnější. Pokud jste tedy v duši stále mladí a někde hluboko uvnitř vás je stále ten puberťák, kterým jsme v patnácti všichni byli, pak je tahle kniha přesně pro vás. Hlavně tedy pokud umíte nebrat život moc vážně.

C. D. Payne

Mládí imrvére v hajzlu aneb Geny nezapřeš

Naklatelství: Jota, 2016