Polojasno 18°C

Recenze: Malá holka servíruje návod jak na jedy, otravy a vyšetřování vraždy

Recenze: Malá holka servíruje návod jak na jedy, otravy a vyšetřování vraždy  (Autor: nakladatelství Euromedia)
30. dubna 2016
15:17

Koláč s kapkou jedu je detektivní román z pera kanadského autora Alana Bradleyho a je prvním příběhem ze série případů Flavie de Lucy.

Flavia je jedenáctiletá dívka žijící ve starém rozhlehlém rodinném sídle na anglickém venkově 50. let. Její dvě sestry jsou dle jejího soudu hloupé a nezajímavé a její otec zádumčivý a staromódní. Nenechte se ale zmást, nejedná se o žádnou teenagerovskou romanci. Flavia je chemička, s vlastní laboratoří, kde ráda provádí pokusy (například jak otrávit svou sestru tím, že jí do rtěnky přidá jed) a celkově vzato je všechno, jenom ne obyčejná.

Jednoho dne její rutinu nenávidění svých sester a dělání chemických pokusů přetrhne nečekaná událost. Na prahu jejich domu se objeví mrtvý pták se známkou v zobáku a tajemný noční návštěvník, kterého Flavia objeví následujícího rána mrtvého v záhoně před domem. Flavia se přirozeně pouští do vlastního pátrání a tak začíná její první detektivní příběh.

Navzdory knižní obálce, která se může jevit jako kniha pro děti to není dětská četba. Hlavní hrdinka je pedantní a podivínský malý génius, který ze všeho nejvíce připomíná Sheldona (Teorie velkého třesku) a atmosféra celé knihy evokuje Adamsovu rodinu. Pochmurné anglické sídlo a vražda vedou k vyšetřování, které navazuje na tradici klasických anglických detektivek.

Příběh je psaný v ich formě z pohledu Flávie, která je na svůj věk velice vyspělá a příběh protkává svěží ironií a sarkasmem. Kniha nepostrádá nadhled ani zajímavý příběh, takže je velice čtivá už od první kapitoly. Během čtení se určitě přiučíte mnoho zajímavých věcí a to nejen z chemie. Věděli jste například, že tvar rtěnky naprosto přesně odpovídá velikosti náboje ráže 45? Ne? Tak vidíte.

Alan Bradley

Koláč s kapkou jedu

Nakladatelství Euromedia group – Knižní klub, 2015