ONLINE Polský řidič kamionu: Červená světla na přejezdu znamenají, že mohu jet

Autor: dce, ČTK, kru - 
27. ledna 2016
09:00

Loni v červenci jeho vinou zemřeli ve Studénce tři lidé, dvacet dalších bylo zraněno. Polský řidič kamionu totiž ignoroval výstražná světla na vlakovém přejezdu a po spadnutí závor zůstal stát na kolejích. V tu chvíli tu ale přijíždělo Pendolino... Polák ve středu stanul konečně před soudem.

VŠE O TRAGICKÉ NEHODĚ VE STUDÉNCE NAJDETE ZDE: PŘÍBĚHY CESTUJÍCÍCH, SBÍRKA PRO STATEČNÉHO STROJVEDOUCÍHO >>>>

Soud s řidičem od Studénky
Filtr:
Vše Důležité Foto Video Sociální sítě Refresh
Datum:
 
14:50
27. 1. 2016

Soud je pro dnešek u konce, vážení čtenáři. Závěrečné řeči a rozsudek s námi budete moci opět sledovat 24. února.

 
14:49
27. 1. 2016
Státní zástupce ani obhájce nemají další návrhy. Za účelem závěrečných návrhů a vyhlášení rozsudku se hlavní líčení odročuje na 24. února 8.30 hodin.
 
14:44
27. 1. 2016

Polák si prohlédl videozáznamy z několika kamer. Přítomné udivilo, že

místo toho, aby volal pomoc, si dal ruce do kapes a procházel se okolo torza kabiny!

 
14:36
27. 1. 2016

Předseda senátu Mgr. Jaromír Pšenice se snažil vynéset rozsudek již dnes, ale bohužel se překlad znaleckých posudků, požadavků zmocněnců poškozených a celého líčení protáhl. Vypadá to, že jednání bude odročeno.

 
14:31
27. 1. 2016

U soudu se pouštělo video ze střetu pendolina s kamionem. Záběry jsou děsivé. Zároveň je ke konci vidět, jak řidič, už venku z kabiny, rozhazuje rukama.

VIDEO
 
14:07
27. 1. 2016
Soud čte zprávu drážní inspekce k funkčnosti zabezpečení přejezdu. Zpráva má přes sto stran, soudce přečte pouze závěry: "Bezprostřední příčinou bylo nedovolené vjetí na železniční přejezd. Neopuštění přejezdu a nepřeražení závor. Zásadní příčinou bylo nerespektování světelné signalizace červené barvy."

Polák: Nikdo se v tomto posudku nezmínil o druhém zabezpečovacím zařízení – má na mysli nefunkčnost závor
Už nebudu opakovat, proč jsem neopustil přejezd.
 
Soudce: Raději neopakujte!
 
13:49
27. 1. 2016

Zmocněnec žádá čtení dalšího odstavce (kde není statistika).

Soudce: Z pohmoždění míchy při zlomení bederního obratle a poúrazové poruše křížové pleteně vyplynula trvalá obrna svěračů konečníku i obrna močového měchýře. Tento zdravotní následek je velmi pravděpodobně neodstranitelný. 
 
Reaguje polský kamioňák: "Nevyznám se v těch termínech doktorů."


 
13:48
27. 1. 2016

Čtou se fatální zranění, která nepřežila trojice cestujících, a další zranění, která dodnes či dlouhodobě limitují několik těžce zraněných cestujících. Překladatel se potí – musí překládat odborné výrazy, jako je otevřená zlomenina pažní kosti s posunutím výklenku dopředu atd.

Zmocněnec předkládá zdravotní posudek Jana Černého. Strojvedoucí má za sebou už 18 operací. Ke zmocněnci se dostal teprve včera a léčba zřejmě není konečná. Z předložených lékařských zpráv vyplývá, že Jan Černý, strojvůdce rychlovlaku, utrpěl mnohočetná závažná poranění! Zlomeninu 3. až 12. žebra vlevo s posunem úlomku s akutní dechovou nedostatečností. Zlomení 10. až 11. žebra vlevo, pohmoždění plic, průnik vzduchu do podkoží zad a hrudníku, zlomeninu oblouku 7. krčního obratle, zlomeninu levostranných příčných výběžků 9. a 10. obratle, zlomeninu bederních obratlů s útlakem kanálu míchy. Zlomeninu 1. až 3. obratle. Krevní výrony v okolí páteře. Tříštivé zlomeniny krčku levé stehenní kosti, vymknutí levého kyčelního kloubu, ztrátové poranění levé dolní končetiny mezi kyčlí a kolenem (nejvážnější úraz). Tříštivá zlomenina pravé stehenní kosti. Otevřená tříštivá zlomenina nitrokloubní pravé holení a lýtkové kosti, drtivé poranění pravého bérce, tržné zhmoždění hráze bederní kosti. Překladatel se opět omlouvá, ale nedokáže vše přeložit. 


 
13:12
27. 1. 2016

Soudce dočetl výpovědi svědků. Státní zástupce žádá číst výpověď svědkyně, která nehodu viděla.

Soudce: V nadsázce říká: 'Pan státní zástupce má pocit,že jsem toho četl málo, ale jeho přání rád splním.'

Čte se výpověď Blanky Novotné – ta šla se psem na procházku směrem k vlakovému přejezdu. Když byla 100 metrů před přejezdem, zaregistrovala, že blikají červená světla. V tu dobu už u přejezdu stál kamion. Kamion stihl projet i další vozidlo projelo. Asi po 30 vteřinách, kdy bylo zařízení v činnosti, řidič signalizaci nerespektoval a vjel na přejezd.

Jakmile byl na přejezdu, tak se zavřely závory. Byla jsem asi 80 metrů od přejezdu. Věděla jsem, že je zle. Mávala jsem na řidiče, ať prorazí závoru, mávala jsem na něj oběma rukama. Asi mě neviděl...

Poté do kamionu narazilo rychle jedoucí pendolino. Po nárazu vznikl na přejezdu oheň. Po nárazu jsem volala na linku 112. Vše jsem poté oznámila i pohotovostní výpravčí, aby úplně zastavili provoz na trati. Nabídla jsem jim i svoji pomoc. Nadávala jsem řidiči, zda si uvědomuje, co provedl. Odpověděl mi něco polsky. Čekala jsem na policisty. Při odchodu jsem viděla sanitky a policisty."

Soudce přečetl papír, který mu byl přinesen. Čtvrtou obětí vlakového neštěstí by měla být partnerka jednoho ze zesnulých. Ta zemřela následkem psychického vyčerpání. 
 
Soudce chce číst posudky a expertizy lékařů. 
 
13:00
27. 1. 2016

Soudce rychle pročítá další výpovědi cestujících z vozu číslo 7, který byl řazen ve směru na Prahu jako první. 

 
12:40
27. 1. 2016

Soudce dále čte výpovědi cestujících. Všichni mluví o troubení vlaku a výrazném brždění. Většina z nich si více nepamatuje. Někteří z cestujících na policii mluvili o rozházených troskách, nářku a zraněných. Některé z výpovědí jsou děsivé – svědkyně popisuje, co se dělo ve zdemolovaném vlaku. Zatímco jedna paní křičela, že nehýbe nohou, tak druhá sténala a plakala, že je těhotná.

"V tu chvíli jsem se ptala, co ten člověk na zemi. Lékař mi odpověděl, že je to exitus. Když jsem se zeptala na spolucestujícího, tak mi bylo sděleno, že ho vrtulník s těžkým poraněním mozku přepravuje do Fakultní nemocnice v Ostravě."

 
12:22
27. 1. 2016
Soudce čte výpovědi poškozených a pozůstalých. Polák si výpovědi pozůstalých nenechává překládat. Prý jim rozumí, ale vyjadřovat se k nim nechce. "Ohledně těchto věcí, které tady probíráme, chci říci, že lituji zemřelých i zraněných. Lituji zejména rodiny pozůstalých, protože lidský život má největší cenu," prohlásil.
 
12:08
27. 1. 2016
Soudce Okresního soudu v Novém Jičíně čte záznam společnosti, kde kamioňák pracoval. "Ve firmě pracoval 3 týdny! Proto ho majitelé moc neznali. Dle zprávy vezl nerezový materiál."

Soudce čte svědeckou výpověď Jana Černého – strojvedoucího vlaku Pendolino. "Vlakovou soupravu Pendolino jsem převzal bez závad. K železničnímu přejezdu jsem jel rychlostí 160 kilometrů. Poté jsem viděl za uzavřenými závorami kamion. Použil jsem rychlobrzdu. Více k tomu nemám co dodat, jelikož si více nepamatuji (strojvedoucí při střetu přišel o nohu, pozn. red.)."
 
 
12:00
27. 1. 2016

Hlavní líčení po přestávce opět pokračuje.

 
10:47
27. 1. 2016
Polák svými výpověďmi šokuje přítomné v jednací síni a má štěstí, že se díky dozorcům nemůže dostat do rukou přítomných poškozených. 
 
Polák: Určitě bych po střetu nebyl schopen pomáhat. Byl bych tam spíše na obtíž.

Polák souhlasí s posudkem kromě záležitosti týkající se zastavení. Protože zastavil kvůli zavření závor. Když jsou závory dole, nemohl jsem vyjet.
 
Soudce: Víte o tom, že o dva měsíce později řidič kamionu prorazil závory a zachránil spoustu životů?
 
Polák: Vím, protože jsme se o tom bavili. On komentoval mé chování na přejezdu a já jeho
 
Hlavní líčení je na hodinu přerušeno. 
 
10:40
27. 1. 2016
Zmocněnec jednoho z poškozených se ptá polského kamioňáka, zda se neléčil v minulosti s psychickou poruchou. 
 
Polák: Za celý život jsem byl jen dvakrát v nemocnici. Jak jsem byl malý, tak jsem měl po nehodě prasklou lebku.
 
Soudce: Otázka směřovala k duševnímu zdraví. 
 
Polák: Myslím si, že tady mluvím logicky. Nikdy jsem se neléčil.
 
Zmocněnec: Máte nějaké vysvětlení pro vaše chování, že jste po nehodě volal šéfovi a neběžel pomáhat zraněným?!
 
Polák: Jak jsem vystoupil z kabiny, byl to pro mě šok. Neměl jsem u sebe telefon, protože jsem ho měl v kabině. 
 
Nemohl jsem hned volat šéfovi. Musel jsem se pro něj vrátit do kabiny. Po nějakém čase jsem ho informoval. U přejezdu jsem neviděl žádnou osobu, které bych měl pomoci! 
 
27. 1. 2016

Státní zástupce ani obhájce nemají dotazy. Znalce se ptá Polák.

Polák se opakuje a i překladatel ho upozorňuje, že už to říkal.

Polák: Hlavním důvodem, proč jsem zastavil na přejezdu, byly právě spadlé závory. Kdyby nespadly, tak bych nezastavil.

Znalec se ptá obžalovaného: Pane obžalovaný, víte, co znamená červené světlo? Víte, co se stane, když padnou závory?

Polák: Pro mě je to informace, že je nesmím prorazit.

Znalec: A když spadnou závory, co se běžně děje na kolejích?

Polák: Někdo chtěl asi schválně, abych zastavil na tom přejezdu. Protože...

 
10:22
27. 1. 2016
Přichází na řadu znalecký posudek.
 
Jeho závěry jsou dle znalce následující: "Vozidlo bylo prohlédnuto na místě nehody (popisuje škody na vozidle), kdy kabina byla oddělena od návěsu. Podle zkoumání došlo k odtržení návěsu a kabiny vysokým nárazem vlaku." 
 
Znalec nezjistil poškození brzy, ale už není možné toto znovu přezkoušet. Pneumatiky měly dle znalce dostatečně vysoký dezén a neměl vliv na příčinu děje nehody. "Provedenou prohlídkou tahače Scania jsem nezjistil, že by bylo vozidlo příčinou nehody," vysvětluje znalec.
 
"Vozidlo obviněného se v čase 29 sekund před střetem blížilo k železničnímu přejezdu. Řidič měl tudíž dostatek času k zastavení vozidla před signalizačním zařízením. V čase 27 sekund před střetem se rozsvítila brzdová světla tahače. V čase 24 sekund před střetem došlo k přerušení brzdění vozidla, kdy vozidlo vjelo na přejezd. V čase 21 před střetem se vozidlo nacházelo na přejezdu. V čase 19 sekund před střetem začaly klesat závory. Střetem došlo k popojetí vozidla. Řidič vystoupil z vozidla po 24 vteřinách. Je možné říci, že 65 sekund před střetem svítilo červené světlo a řidič mohl před vjezdem do kolejiště zastavit.
Z technického hlediska byl příčinou nehodového děje vjezd vozidla Scania na železniční přejezd a zejména neopuštění přejezdu před přijíždějícím pendolinem.
Asi devatenáct sekund před střetem začalo sklápění závor. Řidič mohl silou vylomením závor opustit železniční přejezd a tím by zabránil střetu tahače s pendolinem. To je vše, co lze říci k nehodě."
 
10:15
27. 1. 2016
Polák potvrzuje a částečně rozporuje výpověď z přípravného řízení.
 
Soudce: Je to všechno?
 
Nejsou otázky a Polák si sedá do první lavice.
 
Soudce doplňuje do seznamu další poškozené. Mezi nimi jsou České dráhy a další pojišťovny. 
 
10:09
27. 1. 2016
Z první výpovědi Poláka přišla zásadní informace! "Jakmile klesly závory, tak jsem věděl, že pojede vlak."
Netušil ale, že pojede takovou rychlostí, a doufal, že pojede třeba po druhé koleji. 
 
10:05
27. 1. 2016
Soudce: Váš obhájce asi čeká, že řeknete, že vás mrzí smrt a zranění lidí. 
V síni to zahlučí.

Polák: O tom jsem mluvil. Ale otázka byla, jaký je můj psychický stav! Je spojený s tou nehodou. 

Soudce: Děkuji. Dobře. To už stačí k vašemu psychickému stavu.
 
Soudce z knihy jízd čte, jak jel Polák do Maďarska: K nehodě došlo 7:42 (v autě jsem měl navigaci). To proto, abych se vyhnul dálnici. Před přejezdem jsem nezaregistroval žádné auto za sebou ani před sebou. Viděl jsem zvednuté závory, a proto jsem neregistroval svítící semafory. Rozhlédl jsem se, zda něco nepřijíždí. Nic jsem neviděl. Těsně před koncem přejezdu spadla závora. A všiml jsem si zprava přijíždějícího pendolina. Přemýšlel jsem, zda bych mohl závory prorazit. Všem pozůstalým a poškozeným se omlouvám. Celou noc po nehodě jsem nespal.
 
Z výpovědi je jisté, že Polák přejel nejméně přes tisíc podobných přejezdů. I v prvotní výpovědi Polák mluvil o zvednutých závorách, které jsou pro něj znakem toho, že na přejezd může vjet.
 
 
9:57
27. 1. 2016

Polák až po více jak hodině výslechu prokázal první pokoru. "Celá událost je pro mě tragédií."

Ptá se státní zástupce: V momentě, kdy jste tam vjel a závory šly dolů. Co bylo dál?
Polák: Jel jsem velmi pomalu. Asi dvacet kilometrů za hodinu. Soustředil jsem se, co se na přejezdu vlastně děje. 
Polák: Viděl jsem padat závory. Závory dole pro mě byly znamení, že nemohu vyjet. Zastavil jsem a vystoupil. 
Myslel jsem, že jde o poruchu zařízení. Pak jsem zase kousek popojel k závorám a doufal, že je tam nějaká fotobuňka a ta zaregistruje, že vozidlo je mezi závorami. Nic takového tam nebylo. Potom asi o 6 vteřin jelo pendolino rychlostí 160 kilometrů v hodině.
Státní zástupce: Jak dlouho jste stál mezi závorami?
Polák: Nedokážu to přesně říci. Byly to sekundy. Popojel jsem kousek. Závory mě předem neinformovaly, že nemohu vjet na přejezd. Popojížděl jsem, aby je fotobuňka zvedla.
Státní zástupce: Proč jste neprorazil závoru?
Polák: Měl jsem informaci, že pokud jsou závory dole, tak nemůžu vjet na přejezd, ani ho opustit.
Státní zástupce: Co jste čekal, když šly závory dolů?
Polák: Popojel jsem kousek a čekal na fotobuňku. Myslel jsem, že nastala porucha.
Ptá se soudce: Na kolika železničních přejezdech jste stál a fotobuňka vám zvedla závory?
Polák: Na žádném jsem nikdy nestál. Nic takového se mi nestalo. 
 
 
9:58
27. 1. 2016

Soudce: Proč jste tedy čekal, že se závory zvednou?

Polák: Co to má společného. Myslel jsem, že železniční přejezd má fotobuňku. Případně, že někdo ty závory ovládá.

Obhájce: Jak se, pane obžalovaný, cítíte po nehodě zdravotně a psychicky?
 
Polák: Jak se po tom všem mohu cítit. Když vidím, že na mě jede vlak v rychlosti 140 kilometrů za hodinu. Nemám čas utéct z kabiny řidiče. Jediné, co mohu udělat, tak je zavřít oči a přivítat se s Pánem Bohem. Můj psychický stav je přesně takový, jaký je po té nehodě. Mám strach. Bojím se jezdit autem, vlakem (obžalovaného přivezl autobus z vazební věznice, pozn. red.). Vliv na moji psychiku má i uvalení vazby a to, s kým jsem v cele. 
 
9:50
27. 1. 2016
Soudce cedí mezi zuby: Až na tři přestupky. 
 
Polák: Já to nechápu.
 
Soudce: To jsou přestupky ve vaší kartě řidiče.
 
Polák: Co na ně mám povědět.
 
Cizinec místo pokory začíná být agresivní: A co vám k tomu mám říci? Nikdy jsem nenasbíral 24 bodů
a nikdy jsem nepřišel o řidičský průkaz.
Soudce: Možná vám ho vzít měli.
 
Polák: To, co napsal státní zástupce, je nelogické.  
 
9:47
27. 1. 2016
Soudce nyní čte přestupky v čestině: Porušení předpisů zákaz zastavení mimo stání, dalším přestupkem je řízení vozidla bez dokladů, třetím přestupkem je překročení rychlosti, další přestupek: porušení zákaz vjezdu, dále překročení rychlosti... Sedmý přestupek - jiné porušení silničních předpisů, osmý přestupek - překročení rychlosti, devátý - vzdálení se od vozidla za chodu motoru, deset - jiné porušení silničních předpisů, jedenáct a dvanáct - překročení rychlosti, třináctým přestupkem je dopravní nehoda, čtrnáct až sedmnáct - překročení rychlosti, osmnáctým přestupkem je ohrožení bezpečnosti sil. provozu - šlo o dopravní nehodu. Devatenáctým přestupkem je překročení rychlosti.
 
Polák se zadrhává a mluví o tom, že v Polsku body ruší po roce a přestupky jsou z roku 2011.
 
Soudce: Nebavíme se o bodech, ale přestupcích.

Polák: Tak to jsem měl ještě vážnou nehodu ve Slovinsku. 

Polák: Pokud se to tedy týká celého mého života, tak byste o ní měli vědět.
Polák: Většinou jde o překročení rychlosti.
 
9:37
27. 1. 2016
Soudce se vrací k přestupkům: Není to žádných 16 bodů, ale 16 přestupků na 4 strany!
 
Soudce je rozčilený, jeho hlas v síni doslova burácí.
 
Polák: Žádám obhájce o seznam přestupků. 
 
Soudce: Ten mám právě před sebou.
 
Polák: Nejvíce jsem dostal 6 bodů za kolizi s osobním autem. 
 
Soudce: Podstatné je, že jako řidič máte 16 záznamů!

Polák: Já s tím nesouhlasím. To není pravda!

Soudce: Ne 16, ale 18, dokonce 19 přestupků! Teď to čtu. 

Překladatel čte řidiči počet přestupků.
 
9:33
27. 1. 2016
Státní zástupce s úsměvem: Jak si myslíte, že to tedy funguje se závorami?
 
Polák: Každé zabezpečení by mělo být souběžné s dalším. Třeba světelným zabezpečením.

Státní zástupce: K čemu by tam tedy ta světla byla, když vy sledujete závory?

Polák: Může být deset zabezpečovacích zařízení, ale měla by fungovat souběžně. Ne, že každé hlásí jiný signál. Uvedlo mě to v omyl.
 
Státní zástupce: Chci se zeptat k té jízdě. Měl jste nějakou navigaci?
 
Polák: To už jsem říkal. V navigaci jsem měl základní informace. 
 
9:30
27. 1. 2016
Nyní se ptá státní zástupce. "Jak dlouho jezdíte?" Polák odpovídá: "Deset let s přestávkami po Evropě v kamionu." "Kdy jste dělal zkoušky, řidičský průkaz?" "V roce 2013, 2012? Nejsem si jistý," odpovídá Polák.
 
9:27
27. 1. 2016
Polák: Nevšiml jsem si světelných semaforů ani zvukového znamení. Soustředil jsem se pouze na závory, které jsou součástí zabezpečení železničního přejezdu.

Soudce: Uvedl jste před vyšetřovatelem, že nejpodstatnější pro vás jsou zvednuté závory? Já vám zdůrazním, že pokud je to pravda, tak jste nikdy neměl co dělat za volantem!
 
Soudce se ptá, zda chce ještě něco říci. Polák mluví o rozporu.

Soudce: Byl jste v Polsku potrestán za nějaké dopravní přestupky?

Polák: Ano, dostal jsem několik pokut. 
 
Soudce: V šestnácti případech.
 
Polák: Šestnáct bodů!
 
9:26
27. 1. 2016
Polák: Jakou funkci tedy mají závory na tom přejezdu?
 
Soudce: Nejsme tady od toho, abychom vám odpovídali na otázky! Když byste respektoval červená světla, tak by závory přejezd zabezpečily. 

Soudce se ptá, zda Polák neslyšel zvukovou signalizaci.

Polák: Ne.

Soudce: To je opět váš problém!
 
9:25
27. 1. 2016
Polák: Je to v základnímm rozporu (mluví o svítících semaforech a zvednutých závorách).

Soudce: Si ze mě děláte legraci?

Polák: Nevím, co vám mám odpovědět.
 
Soudce nechává číst překlad polských silničních předpisů.
 
Říká se: Červená barva říká zákaz vjezdu na zařízení. Červené světlo nařizuje zastavení nejen v Česku, Polsku, ale v celém světě!

Polák: Ale nevšiml jsem si červené barvy!

Soudce: Tak to je vaše chyba, kvůli které zahynuli tři lidé a další spousta je zraněných!
 
9:20
27. 1. 2016
Soudce: Neznamená to a ani v Polsku to neznamená!
 
Polák se hájí a mluví o 30 vteřinách, kdy sice výstražná světla svítila, ale závory byly nahoře! 

Polák: Pro mě to znamená, že mohu vjet!

Soudce se zlobí: Neznamená a ani v Polsku to neznamená!
 
Polák se snaží svoji verzi obhájit.
 
Soudce: V tom případě neznáte dopravní předpisy!

Polák: Takže je to v rozporu, pokud jedno zabezpečovací zařízení vysílá jednu informaci a druhé jinou!

Soudce: To neznamená. 
 
9:15
27. 1. 2016
Polák: Základní prvek podle mého názoru jsou semafory. Světelné zařízení bylo namontováno na železničním přejezdu. Bylo to odlišné zařízení.
 
Soudce mu skáče do řeči, že soud ví, jak vypadá zabezpečení přejezdu.
 
Polák: To má vliv na moji další výpověď. Ty semafory jsou jiné a kromě těchto semaforů by měla fungovat jiná zařízení, která zabezpečují tento přejezd!

Soudce: Všechna fungovala. Proč jste vjel na tento přejezd?

Polák: Když jsou závory zvednuté, tak to znamená, že můžu jet přes ten přejezd. 
 
9:10
27. 1. 2016

Soudce prosí obžalovaného, aby vypovídal: "Chtěl bych tady říci něco ohledně obžaloby. Neudělal jsem to schválně. Vliv na nehodu mělo to, že na železničním přejezdu 22. července jsou dva prvky, které zabezpečují tento přejezd," začal polský řidič. Jeho výpověď překládá překladatel.

 
9:00
27. 1. 2016

"Základní prvek podle mého názoru jsou semafory. Světelné zařízení bylo namontováno na železničním přejezdu. Bylo to odlišné zařízení." Soudce mu skáče do řeči, že soud ví, jak vypadá zabezpečení přejezdu. "To má vliv na moji další výpověď," vysvětluje řidič dál. "Ty semafory jsou jiné a kromě těchto semaforů by měla fungovat jiná zařízení, která zabezpečují tento přejezd!"

 
8:50
27. 1. 2016

Škoda byla vyčíslena na 157,7 milionů korun. Dle státního zástupce vyšším škodám zabránil pohotový strojvedoucí Jan Černý, který začal pendolino brzdit. A do doby střetu snížil rychlost soupravy ze 160 na 142 km/h. Strojvedoucí Jan Černý přišel při střetu o nohu!

 
8:30
27. 1. 2016

Dobré ráno, Česko! Deset let možná už dnes vyfasuje řidič Slawomir Sondaj z Polska, který způsobil 22. 7. 2015 tragickou nehodu ve Studénce, kdy s kamionem vjel před projíždějící vlak Pendolino, i když svítila červená výstražná světla. Při nehodě zemřeli 3 lidé. Dalších 17 osob bylo zraněno – z toho 6 těžce. 

arne127 ( 27. ledna 2016 16:10 )

Co chcete od Poláka je na něm vidět že to je negramot.Nechápu jak mohl vůbec tostat řidičák i když vím že v Polsku je možné všecko.

starypes ( 27. ledna 2016 15:05 )

Mají dát Juzkovi 2 metry konopného lana a poslat ho oběsit se na nejbližším semaforu, hňupa.

verka1 ( 27. ledna 2016 15:00 )

Co si vůbec myslí, že ho budeme učit, že se na červenou stojí! to nechodil do autoškoly? děti ve školce ví, že se na červenou nejezdí!

placenta ( 27. ledna 2016 14:58 )

no jo no polák nebo ostravák to je stejný

rockyshowman ( 27. ledna 2016 14:46 )

Zavřít, až zčerná kripl !!!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Osoby v pátrání
Články odjinud