Kdo sbírá rozjeté mrtvoly? Hasiči!

Těžko si představit, co dokáže udělat s lidským tělem rozjetý rychlík nebo souprava metra. Těla sebevrahů z kolejišť musí sesbírat většinou hasiči.
Rozdrcené kusy těl mezi pražci železnice, zakrvácené cáry v kolejištích metra, pod mostem hromádka čehosi, co ještě před chvílí byla lidská bytost. To je černá můra záchranářů! Výjezdy k otřesným sebevraždám pod koly metra či vlaků patří k nejhorším okamžikům jejich služby. Jsou to totiž většinou hasiči, kteří do rakví musejí dlouhé minuty sbírat ostatky sebevrahů. Lidí, kteří se rozhodli skoncovat se životem na kolejích, navíc přibývá... Těžko si představit, co dokáže udělat s lidským tělem rozjetý rychlík nebo souprava metra. "To se fakt nedá popsat. Nikdo z nás si na takové chvíle nezvykne. Rozjetá těla sebevrahů na železnici často sbíráme i na stovce metrů," říká velitel směny pražských drážních hasičů Jan Zach a pokračuje: "Poprvé jsem to zažil před lety na železniční trati v Kopistech u Lovosic. Myslel jsem, že se zblázním, když jsem uviděl tu spoušť. Teprve když jsem odnesl první části oběti, poznal jsem, že vydržím i horší věci." Podle poslední zprávy Eurostatu je Česká republika na špičce v počtu sebevražd. Ve většině zemí EU je počet úmyslných odchodů ze života až dvakrát menší! Muži se přitom vrhají do náruče smrti častěji než ženy. To dokládá i jedna z posledních sebevražd. Šestatřicetilý muž skočil u Benešova pod kola vlaku v pátek. Jeho tělo sbírali hasiči desítky minut. Proč to vlastně dělají? "Jednak se musí tělo poslat na pitvu a mělo by být pokud možno celé. A navíc je to věc piety. Představte si, že by se to nedělalo a u trati se válely kusy lidských těl!" dodává jeden z pražských policejních vyšetřovatelů. A jak si hasiči léčí nervy? "Pomáhá černý humor. Je to taková léčba šokem. Hlavní je, když už je po všem, nad případem moc nepřemýšlet, nerozebírat ty šílené podrobnosti," doplňuje Zach.