Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Čechy mají k očkování přesvědčit Geislerová nebo Bouček. Do kampaně se zapojí i skauti

Autor: ČTK - 
27. května 2021
12:22

Kampaň na podporu očkování proti covidu-19 se v červnu vystupňuje. S otevřením možnosti očkování i pro mladší věkové skupiny se do kampaně zapojují také influenceři a rozšiřuje se na sociální sítě. Na šíření kampaně se budou podílet také zájmové spolky, jako jsou Orel, Junák či myslivecká jednota, a také organizace zastupující národností a náboženské komunity. ČTK o tom dnes informovala iniciativa Cesta ven, která kampaň pro stát vytvořila.

Od středy se mohou nechat očkovat lidé nad 30 let. Protože kampaň potřebuje oslovovat stále mladší ročníky, dohodli se autoři kampaně na spolupráci s populárními osobnostmi, které jsou důvěryhodné pro různé cílové skupiny. Kampaň bez nároku na honorář už podpořili například herečka a výtvarnice Ester Geislerová, herec a moderátor Aleš Háma, zpěvačka Victoria Velvet, moderátor Libor Bouček, zpěvák Adam Mišík, herečka Iva Pazderková nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher.

S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se kampaň podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat.

Iniciativa oslovila také přes 50 národnostních, náboženských a dalších komunit. Například Dům národnostních menšin připraví překlady materiálů kampaně pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku. Zapojí se také některá zájmová sdružení, spolupráci už podle iniciativy potvrdily organizace Orel, Junák - český skaut a Českomoravská myslivecká jednota.

Iniciativa nabízí koncept a podklady zdarma komukoliv, kdo má zájem. Podklady jsou na webu komunikacepomaha.cz. Už dříve kampaň pro svoji potřeby využil Jihomoravský kraj, připravuje se také v Pardubickém, Ústeckém a Jihočeském kraji. Zapojily se i firmy Mondelez, Komerční banka či Třinecké železárny.

Kampaň odstartovala 12. dubna. V uplynulém měsíci odvysílala asi 700 spotů v TV Nova a Prima a podle iniciativy oslovila asi šest milionů lidí. Od května běží i v České televizi, kde je také verze pro lidi se sluchovým postižením. On-line část oslovila v dubnu 2,23 milionu uživatelů, v tištěných médiích asi 5,4 milionu lidí, uvedla iniciativa. V rozhlasové části se za první dva týdny odvysílalo 750 spotů a v květnu se rozšířily i na stanice Českého rozhlasu. V květnu se podle autorů síla kampaně zdvojnásobila.

Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně vytvořený iniciativou Cesta ven 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun. Nákup pro něj zajišťuje agentura Remmark.

Video  Rozvolnění od 31. května: Otevření venkovních bazénů a další novinky  - ČTK
Video se připravuje ...

bilakonvalinka ( 13. července 2021 06:51 )

Dám radši na názor S.Pekové -než na názor herců .

Covid_19 ( 27. května 2021 18:20 )

spousta mladých si prožila na přelomu zimy a jara koronavirus, ty k očkování hned tak nedostanou

barracuda.sro ( 27. května 2021 17:04 )

Tvl. Bouček ? to jako vážně ? Tady je vidět ,že i v této nelehké době neopouští lidi smysl pro humor.

Markéta Fourová ( 27. května 2021 15:44 )

Ale není třeba přesvědčovat však jsou přece fronty na to očkování 😂😂😂

Matos7 ( 27. května 2021 15:25 )

To přesvědčování od Geislerové bude jako plivani na Česko jako na Vaclavaku a na Letné. Děkuji od té sví.Ě
.ty prachy od koncesionářů ji nesmrdí?

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa